Reklama2021-12-15
11

Kampania „Czy to Cię tłumaczy?” kosztowała ponad 26 mln zł

Spoty emitowano m.in. w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (screen: YouTube/ Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)Spoty emitowano m.in. w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (screen: YouTube/ Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)

Kampania społeczna „Czy to Cię tłumaczy?” Krajowej Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęcona bezpieczeństwu na drogach, kosztowała ponad 26 mln zł, z czego ponad 20 mln zł kosztowała emisja spotów w telewizji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego latem rozpoczęła kampanię społeczną „Czy to Cię tłumaczy?”, poświęconą bezpieczeństwu na drogach. Adresowana była do kierowców w związku ze zmianami przepisów prawa ruchu drogowego, które weszły w życie 1 czerwca. Najważniejsze zmiany dotyczyły pierwszeństwa pieszych w obrębie przejść – w myśl nowych przepisów wchodzący na przejście dla pieszych będzie mieć pierwszeństwo przed każdym pojazdem z wyjątkiem tramwaju.

Kampania objęła zasięgiem telewizję, radio i internet, za przygotowanie spotów odpowiadała Grupa Eskadra.

W trybie dostępu do informacji publicznej (KRBRD jest organem doradczym i pomocniczym Rady Ministrów) spytaliśmy o koszt kampanii.

Czytaj też: Rozstrzygnięto konkurs AMS na plakat o zagrożeniach na pasach drogowych. Aktywiści zarzucają obwinianie pieszych

W sumie wydano na nią ponad 26,72 mln zł. W tym 396 tys. zł na przygotowanie spotów, 20,07 mln zł na emisję spotów w telewizji, 4,47 mln zł na emisję w radiu. Koszt działań informacyjno-promocyjnych wspierających kampanię wyniósł 1,79 mln zł (wszystko to kwoty netto).

Spoty emitowane były od 1 czerwca w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych (KRBRD nie odpowiedziała, w których konkretnie).

Rada poinformowała, jakie były wyniki realizacji kampanii w internecie. Na Facebooku spoty miały 3,47 mln wyświetleń, na Twitterze – 1,84 mln, w kampanii wideo (m.in. VOD) – 1,11 mln, a na YouTubie – ponad 42 tys.

Kampania społeczna realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBD) została zrealizowana w ramach projektu pn. „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Autor:Jacek Stawiany

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas