Internet2023-04-18
2

Kanadyjski publiczny nadawca telewizyjny i radiowy zawiesza obecność na Twitterze

Kanadyjski publiczny nadawca telewizyjny i radiowy, CBC/Radio-Canada, zawiesił w poniedziałek publikowanie wpisów na Twitterze. To rezultat oznaczenia przez Twittera CBC/Radio-Canada jako nadawcy "finansowanego przez rząd".

CBC/Radio-Canada, angielskojęzyczny i francuskojęzyczny publiczny nadawca, w tweecie w poniedziałkowe popołudnie napisał, że "nasze dziennikarstwo jest bezstronne i niezależne; sugerowanie, że jest inaczej, to nieprawda. Dlatego zawieszamy naszą działalność na Twitterze".

Nadawca przypomniał też, że definicja samego Twittera nt. mediów finansowanych przez rząd dotyczy przypadków, gdy rząd "może interweniować w różnym zakresie w zawartość materiałów". Finansowanie CBC/Radio-Canada z pieniędzy podatników jest uchwalane przez parlament, a zasady niezależności są chronione ustawowo przez tzw. Broadcasting Act.

W ub. tygodniu szef opozycyjnej partii konserwatywnej Pierre Poilievre zwrócił się bezpośrednio do właściciela Twittera Elona Muska, zarzucając CBC "dezinformację i manipulację", by oznaczył na Twitterze nadawcę jako "media rządowe". Poilievre twierdzi, że finansowanie angielskojęzycznego CBC powinno zostać obcięte.

"Atakowanie kanadyjskiej instytucji, atakowanie kultury i lokalnej produkcji, tak ważnych dla tak wielu Kanadyjczyków, obnaża wartości i podejście, które promuje pan Poilievre" - skomentował w poniedziałek premier Kanady Justin Trudeau, podkreślając, że szef konserwatystów angażuje amerykańskich miliarderów, by atakować publicznego kanadyjskiego nadawcę.

W ubiegłym tygodniu z Twittera wycofał się publiczny nadawca w USA, National Public Radio (NPR), po oznaczeniu stacji przez Twittera jako finansowanej przez rząd, choć finansowanie NPR pochodzi przede wszystkim z wpłat od publiczności. Decyzję Twittera NPR uznał za zamach na niezależność dziennikarską.

Słabe wyniki Twittera

W ostatnim z dostępnych raportów (po kupnie przez Muska firma wycofała się z amerykańskiej giełdy), za drugi kwartał 2022 roku, czytamy, że wpływy Twittera zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Elon Musk kupił Twittera za 44 mld dolarów, obecnie serwis wyceniany jest na jedynie 20 mld dolarów.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/kto-to-jest-krzysztof-stanowski-tomasz-lis-lukasz-bok-zasiegi-twitter ##

Jak wynika z danych Mediapanel, w lutym Twittera odwiedziło 9,68 mln polskich internautów (32,63 proc. zasięgu), każdy korzystał z platformy przeciętnie 1 godzinę, 17 minut i 43 sekundy.

 

Autor:masz / pap

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas