Telewizja2019-03-20
3

Kanał E-Sport TV osiągnął rentowność, Ryszard Krajewski przejął nowe akcje nadającej go spółki Astro

Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro, która produkuje teleturniej „Familiada” i emituje kanał E-Sport TV, w ramach nowej emisji akcji przejął walory firmy za prawie 670 tys. zł. W efekcie należy do niego już 75,26 proc. kapitału spółki. Firma ogłosiła też, że E-Sport TV w lutym br. osiągnął rentowność operacyjną.

Nowa emisja prawie 10 mln akcji Astro została przeprowadzona we wrześniu ub.r. 9,9 mln z nich zostało objęte poprzez potrącenie wierzytelności, a jedynie 38,4 tys. za gotówkę (cenę jednostkową ustalono na 10 groszy).

Podano wtedy, że dwie osoby objęły po 1,65 mln akcji, a jedna - 6,7 mln.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/familiada-tvp2-producent-astro-w-duzym-spadku-jego-kursu-gieldowego-podejrzewa-manipulacje-zawiadamia-knf ##

We wtorek Astro w komunikacie giełdowym poinformowało, że 6,7 mln akcji firmy objął jej prezes Ryszard Krajewski. Ten pakiet stanowi 18,05 proc. podwyższonego kapitału spółki.

Dodatkowo Krajewski poprzez swoją spółkę RK Productions ma 21,23 mln akcji Astro stanowiących 57,21 proc. kapitału. Łącznie kontroluje zatem 75,26 proc. kapitału firmy.

E-Sport TV z wpływami większymi od kosztów

We wtorek Astro poinformowało również, że E-Sport TV od grudnia ub.r. do lutego br. osiągnął czterokrotny wzrost dochodów. W efekcie w minionym miesiącu były one już wyższe od kosztów bieżących.

- W ocenie zarządu można oczekiwać utrzymania tendencji wzrostowych w zakresie oglądalności, co powinno przekładać się na systematyczny wzrost rentowności kanału E-Sport TV w nadchodzących kwartałach - dodano.

E-Sport TV jest nadawany od dwóch lat. Stacja była wprowadzana kolejno do ofert sieci Vetra, Multimedia Polska, Toya, Inea i Orange TV. W sierpniu ub.r. została objęty pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu zaczęto emitować w niej reklamy, brokerem jest TVN Media.

Na początku stycznia br. Astro podało, że średnia oglądalność minutowa kanału wynosiła 1 123 widzów i że pojawi się w nim pasmo TVgry.pl przygotowywane przez Gry-Online.

W ub.r. firma zanotowała 3,18 mln zł przychodów sprzedażowych i 372,6 tys. zł straty netto, wobec 2,74 mln zł przychodów i 2,65 mln zł straty netto w 2017 roku.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas