Telewizja2014-01-08
14

Kanał TVP Info stracił połowę widowni. TVN24 liderem wśród stacji newsowych

W grudniu 2013 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.

Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w grudniu 2013 roku śledziło średnio 203 tys. widzów, czyli o 6,21 proc. więcej niż w grudniu 2012 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,80 proc. do 2,95 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 48,30 proc. i wyniosła 116 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,60 pkt. proc. do 1,69 proc. Od września ub.r. kanał ten przestał emitować programy lokalne i zniknął z analogowych pakietów kablówek.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w grudniu ub.r. poszła do góry o 24,64 proc. do 73 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,86 proc.).

Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 7,58 proc. i wyniosła 14 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując wzrost udziału z 2,03 proc. do 2,10 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,84 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,62 proc.; spadek o 0,98 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Nowy kanał TVP Regionalna w grudniu 2013 roku śledziło średnio 82 tys. widzów, co przełożyło się na 1,19 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,59 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września ub.r. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (więcej na ten temat). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w grudniu ub.r. niższy o 0,41 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do Polsatu Biznes, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 29,30 proc. do 3,8 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,04 proc. do 0,06 proc. W lutym ub.r. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes.

Natomiast TVN CNBC w grudniu 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,7 tys. widzów (wzrost o 37,31 proc.), a jego udział wyniósł 0,05 proc. (o 0,01 pkt. proc. więcej niż przed rokiem). Stacja ta wraz z początkiem 2014 roku zmieniła nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zaczęła nadawać także newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,7 tys. widzów, czyli o 34,75 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,11 proc. do 0,07 proc.

Zobacz tabelę


W grudniu 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało program „Dziś Wieczorem” (624 tys. oglądających), w TVN24 hitem była „Kawa na ławę” (623 tys.), w TVP Regionalna - „Dziennik regionów” (443 tys.), a w Polsat News - „Wydarzenia” (436 tys.).

Zobacz tabelę

 

 

TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement.

Autor:mk

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas