Telewizja2010-05-12
0

Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej

W kwietniu br. prawie wszystkie stacje dziecięce zyskały widzów. Liderami pozostały kanały Disneya, a najwięcej zyskał Nickelodeon. Spadek udziału zanotował jedynie ZigZap, a wśród dzieci także Jetix Play.

Pierwsze miejsce w rankingu utrzymał Disney Channel, którego udział w grupie wszystkich widzów wzrósł o 21,10 proc. do 1,15 proc. Na drugą pozycję awansował Disney XD, który we wrześniu ub.r. powstał z przekształcenia kanału Jetix. W kwietniu br. jego udział w rynku wyniósł 0,93 proc., co oznacza wzrost o 19,80 proc. Na trzecie miejsce spadł Cartoon Network, którego udział wzrósł o 1,40 proc. do 0,92 proc.

Największy wzrost dotyczył kanału Nickelodeon, którego wyniki poprawiły się o 102 proc. do 0,3 proc. udziału, co dało mu szóste miejsce. Stacja ta w ciągu roku poszerzyła swój zasięg m.in. o platformę Cyfrowy Polsat. W dół poszedł jedynie udział kanału ZigZap/Hyper. Zmalał o 16,60 proc. do 0,13 proc. 

Zobacz tabelę


W grupie dzieci w wieku do 4 do 15 lat w kwietniu br. liderem także był Disney Channel z udziałem wynoszącym 7,76 proc. (wzrost o 16,5 proc.), ale drugie miejsce zajęły ex aquo Cartoon Network i Disney XD mające po 6,91 proc. udziału. Pierwszy z tych kanałów zyskał 9,70 proc., drugi – 25,40 proc.

Najbardziej do góry poszły wyniki stacji Nickelodeon, ale nie było to aż tyle, ile w grupie 4+, bo wzrost udziału tutaj wynosił 70,9 proc. Najwięcej stracił natomiast kanał Jetix Play, której udział spadł o 27,90 proc. do 0,39 proc. Bez zmian stacja ta zajmowała ostatnie miejsce w zestawieniu kanałów dla dzieci. Jak już informowaliśmy, Jetix Play ma z końcem lipca br. zakończyć nadawanie (więcej na ten temat).

W grupie 4-15 wszystkie analizowane kanały dziecięce miały w kwietniu br. łącznie 35,18 proc. udziału. Rok temu ich sumaryczny udział wynosił 29,01 proc. 

Zobacz tabelę


Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.

* - dane dla kanału pod nazwą JimJam dotyczą w sumie danych stacji JimJam dostępnej m.in. na platformie N oraz w sieciach UPC Polska czy Multimedia Polska oraz danych kanału Polsat JimJam, dostępnego w Cyfrowym Polsacie. Oba miały bowiem w kwietniu br. taką samą ramówkę.

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas