Telewizja2012-04-12
1

Kanały dla dzieci: Disney Junior lepszy od Disney XD, Boomerang traci najwięcej

Disney Channel i Cartoon Network były w marcu br. - tak jak rok wcześniej - najpopularniejszymi kanałami dla dzieci. Na podium znalazł się jeszcze Disney Junior, który wyprzedził stację Disney XD, a najwięcej stracił Boomerang.

Disney Channel zanotował w marcu br. spadek udziału o 14,1 proc. do 0,84 proc., ale utrzymał się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji pozostał Cartoon Network, którego wynik poszedł do góry o 4,1 proc. do 0,79 proc. Stało się tak, mimo że kanał w styczniu br. zniknął z oferty mającej 900 tys. abonentów platformy N.

Na trzecie miejsce z siódmego awansował kierowany do przedszkolaków Disney Junior, który objęty został pomiarem telemetrycznym w marcu ub.r. Zanotował on największy wzrost udziału w zestawieniu, wynoszący 85,8 proc., a jego udział uplasował się na poziomie 0,77 proc. Stacja ta zepchnęła z podium siostrzany kanał Disney XD, obecny w Polsce od kilkunastu lat, który znalazł się na czwartym miejscu z udziałem na poziomie 0,68 proc.

Największy spadek w segmencie w zeszłym miesiącu zanotował Boomerang, którego udział spadł o 43,8 proc. do 0,20 proc. Stacja ta znalazła się na miejscu ósmym. Boomerang również zniknął na początku roku z oferty N.

Zobacz tabelę


W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był natomiast Cartoon Network
(7,51 proc. udziału, wzrost o 24,7 proc.), drugie miejsce zajął Disney XD (5,9 proc., - 8,5 proc.), a na podium uplasował się jeszcze Disney Channel (5,8 proc., - 7,5 proc.).

Największy spadek, wynoszący 42,5 proc. odnotował także Boomerang, zaś najwięcej zyskał teleTOON+, który powstał w październiku br. po metamorfozie kanału ZigZap. Jego wynik poszedł do góry o 110,4 proc.

Zobacz tabelę


Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w marcu br. miał film animowany “Scooby - Doo na tropie mumii”
, który obejrzało 340 tys. osób. Nadał go Cartoon Network, który umieścił dwie pozycje w marcowym top 10. Najwięcej (trzy) miał ich w zestawieniu Disney Channel.

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measuremnt dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas