W maju br. niezmiennie najpopularniejszym kanałem filmowym był AXN. Z drugiego miejsca na czwarte spadł kanał Kino Polska, a tylko oczko niżej znalazła się stacja TVP Seriale, nadająca dopiero pół roku.
Udział lidera, czyli stacji AXN w grupie 4+ wyniósł w maju br. 0,72 proc. i był o 21,1 proc. niższy niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Comedy Central z udziałem na poziomie 0,46 proc. Stacja ta zwiększyła swój wynik o 9,8 proc. i awansowała z pozycji trzeciej. Z czwartej lokaty na trzecią awansował z kolei 13th Street Universal, który zanotował udział w wysokości 0,36 proc. po wzroście o 14,5 proc.
Na czwarte miejsce z drugiego spadła telewizja Kino Polska, której wynik zmalał o 51,6 proc., co dało jej udział wynoszący 0,34 proc. Minimalnie mniejszy udział (niecałe 0,34 proc.) zanotował zajmujący piątą lokatę kanał TVP Seriale. To najlepszy wynik w krótkiej historii nadającej od grudnia br. stacji.
Największy wzrost w zestawieniu (o 108,1 proc.) należał jednak do zajmującego 12. miejsce kanału AXN Crime. Natomiast najwięcej stracił (80,6 proc.) Cinemax 2, zajmujący ostatnią pozycję w rankingu z udziałem 0,01 proc.
Zobacz tabelę
W grupie widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia liderem w piątym miesiącu br. także był AXN (1,01 proc. udziału), ale zanotował on spadek o 27,1 proc. Na drugim miejscu uplasował się Comedy Central (0,81 proc. udziału, wzrost o 6,6 proc.).
Podium zamyka Polsat Film z wynikiem 0,41 proc., który zanotował wzrost aż o 93,4 proc. - największy w zestawieniu. Z kolei największy spadek w rankingu – tak jak w 4+ - zanotował tutaj ostatni Cinemax 2 (jego wynik zmalał o 83,3 proc.).
Zobacz tabelę
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.