Telewizja2012-08-03
13

Kanały informacyjne: Polsat News z rekordem, liderujące TVP Info w dół

Liderem kanałów ogólnoinformacyjnych w lipcu br. pozostało TVP Info, choć straciło widzów. Największy wzrost oglądalności już tradycyjnie zanotował Polsat News, dla którego lipiec okazał się rekordowy.

Średnia widownia TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 245 tys. osób i była o 9,5 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 5,14 proc. do 4,82 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN 24, który zanotował spadek widowni wynoszący 2,3 proc. W lipcu 2012 roku oglądało go średnio 183 tys. osób, a jego udział wynosił 3,60 proc. Udział tej stacji rok wcześniej był jednak niższy niż teraz i wyniósł 3,56 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten miał średnio 56 tys. widzów w każdej minucie, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. To największy wzrost w zestawieniu. Z kolei udział tej stacji poszedł do góry z 0,98 proc. do 1,09 proc., co było rekordowym wynikiem w czteroletniej historii stacji.

Największy spadek zanotowała zajmująca czwartą pozycję informacyjno- rozrywkowa Superstacja, której oglądalność spadła o 18,8 proc do 14 tys. widzów. Udział tego kanału zmalał natomiast z 0,32 proc. do 0,27 proc.

W komercyjnej grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,87 proc. (wzrost o 0,45 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 2,71 proc. (spadek o 0,16 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (1,03 proc., wzrost o 0,17 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj spadek udziału z 0,11 do 0,09 proc.

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderujący TVN CNBC zanotował w siódmym miesiącu br. spadek średniej oglądalności o 2,1 proc. do 3,2 tys. widzów. Natomiast jego udział pozostał na takim samym poziomie wynoszącym 0,06 proc. Z kolei średnia minutowa widownia TV Biznes spadła aż o 36,5 proc. i wyniosła poniżej 900. oglądających.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 10,7 tys. widzów
, czyli aż o 37,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę


W lipcu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało „Raport z Polski”
z 19 lipca br. (1,03 mln osób), w TVN24 hitem były “Fakty po Faktach” (707 tys. widzów), a w Polsat News - „Magazyn Polska” (280 tys. widzów). 

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas