Telewizja2013-02-06
16

Kanały informacyjne: TVP Info traci, TV Biznes wyprzedziła TVN CNBC

W styczniu 2012 roku wśród kanałów informacyjnych pozycję lidera oglądalności obroniła stacja TVP Info, ale zanotowała ona największy spadek. Sporo stracił też kanał TVN CNBC, który został wyprzedzony przez TV Biznes. W grupie 16-49 liderem był TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w styczniu 2013 roku wyniosła 214 tys. osób i była o 17,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,75 proc. do 3 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu umocnił się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował wzrost widowni o 0,25 proc. do poziomu 201 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji już jednak spadł z 2,90 proc. do 2,83 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w styczniu br. w każdej minucie miał średnio 68 tys. widzów, czyli o 12,50 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji wzrósł z 0,87 proc. do 0,95 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 13,32 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. do poziomu 0,18 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera awansowała już jednak stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,15 proc. (wzrost o 0,15 pkt. proc). Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVP Info z wynikiem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,77 proc.; + 0,15 pkt. proc.). Z kolei udział zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc.

Zobacz tabelę


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja TV Biznes, która w styczniu 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 73,13 proc. do 3,2 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,02 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,05 proc. Od 18 lutego br. kanał ten nazywać się będzie Polsat Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała aż o 50,44 proc. do 2,4 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,04 pkt. proc. i wyniósł 0,03 proc.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6 tys. widzów, czyli o 16,27 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Zobacz tabelę


W styczniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało relację na żywo z 27 stycznia br. (1,07 mln osób), w TVN24 hitem były „Fakty po Faktach” (758 tys. widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (552 tys. widzów).

Zobacz tabelę

 
 

Autor:mk

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas