Telewizja2009-03-06
0

Kanały informacyjne zyskują, TV Biznes niemal podwoiła widownię

Wszystkie kanały informacyjne miały w lutym br. więcej widzów niżrok wcześniej, w większości zyskały też w porównaniu do styczniabr. Liderem oglądalności pozostaje tradycyjnie TVP Info, PolsatNews dalej ucieka Superstacji, a TV Biznes niemal podwoiła swojąwidownię.

Polsat News przyciągnął w lutym br. przed ekrany średnio 23,6tys. widzów, a jego udział w rynku wyniósł 0,34 proc. - wynika zdanych instytutu AGB Nielsen Media Research przygotowanych nazlecenie Wirtualnemedia.pl. Stacji udało się powiększyć widownię wstosunku do stycznia br. o 21,95 proc. Superstacja, która przezkilka miesięcy aż do grudnia ub.r. miała taką samą widownię jakPolsat News, w lutym br. przyciągnęła przed ekrany średnio 16,7tys. osób (jej udział wyniósł 0,24 proc.), czyli o 29,92 proc.więcej niż rok wcześniej i 16,72 proc. więcej niż miesiącwcześniej.

Liderem rankingu kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu byłajednak jak zwykle stacja TVP Info. Miała ona wtedy 281,4 tys.widzów. Jej widownia w ujęciu rocznym wzrosła o 7,63 proc., a wujęciu miesięcznym - o 2,01 proc. Mimo powiększenia się widownikanału w porównaniu do lutego ub.r., w lutym br. spadł jednak jegoudział w rynku - z 4,12 proc. do 4,09 proc. TVN 24 w lutym br.oglądało natomiast 186,7 tys. osób przy udziale w rynku wynoszącym2,71 proc. Kanał ten miał w zeszłym miesiącu więcej widzów niż rokwcześniej (wtedy przyciągał 161,6 tys. oglądających), ale niecomniej niż w w styczniu br. (w tamtym miesiącu jego oglądalnośćwyniosła bowiem 188,7 tys. osób). Co ciekawe, TVN 24 mimo spadkiwidowni w ujęciu miesięcznym, miał lutym br. wyższy udział w rynkuniż miesiąc wcześniej, kiedy wskaźnik ten wynosił 2,68 proc.

Zobacz tabelę

Większą widownię wśród kanałów ekonomicznych miała w lutym br.TV Biznes, którą oglądało średnio 5,5 tys. osób przy udziale napoziomie 0,08 proc. Stacja ta w ujęciu rocznym zyskała aż 90,9proc. oglądających, a w miesięcznym - 21,93 proc. Konkurencyjna TVNCNBC Biznes zwiększyła oglądalność w lutym br. w porównaniu dostycznia o 20 proc. i miała w zeszłym miesiącu 4 tys. widzów, a jejudział w rynku wynosił 0,06 proc. (dane za luty ub.r. dla TVN CNBCBiznes są niedostępne).

Zobacz tabelę

Na czele najpopularniejszych programów TVP Info w lutym br.znalazły się "Telekurier" i programy lokalne, w TVN 24 najchętniejoglądano "Fakty po Faktach" i "Kropkę nad i", w Polsat News -popołudniowe "Wydarzenia" i "Informacje", a w Superstacji - "Bezograniczeń" i "Informacje dnia".

Zobacz tabelę




Zobacz tabelę



Zobacz tabelę




Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas