Telewizja2012-09-13
28

Kanały muzyczne: Polo TV liderem przed Eską TV, Viva dopiero trzecia

W sierpniu br. drugi miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV, notująca największy wzrost. Liderująca dotąd Viva spadła na pozycję trzecią. Wśród młodszych widzów najchętniej oglądana była Eska TV.

W zeszłym miesiącu udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV wyniósł aż 0,59 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, który w czerwcu br. powiększył swój zasięg do poziomu 92 proc. gospodarstw domowych w Polsce (w sierpniu ub.r. nie była objęta pomiarem telemetrycznym).

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 163,2 proc. i wyniósł 0,50 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Na ostatnią pozycję podium zestawienia spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli Viva Polska. Jej udział w sierpniu br. zmniejszył się o 32,8 proc. do poziomu 0,45 proc. Wyniki tego kanału spadały już jednak wcześniej, dlatego w lipcu br. zyskał on nową ofertę programową i oprawę graficzną, które miały odwrócić ten trend (więcej na ten temat).

Z kolei największy relatywny spadek w zestawieniu po raz kolejny zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział tym razem spadł praktycznie do zera (średnio miała 89 widzów na minutę). Stacja od czerwca br. nie jest dostępna satelitarnie, pozostała tylko w wybranych sieciach kablowych.

Natomiast młodzieżowy kanał MTV Polska w ostatnim miesiącu miał udział na poziomie 0,14 proc. po spadku o 57,6 proc.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została Eska TV
, (1,53 proc. udziału, wzrost aż o 232,6 proc. - największy w zestawieniu), awansując z miejsca trzeciego. Na drugiej pozycji uplasowała się rok temu liderująca Viva Polska (1,21 proc., - 35,3 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (1,12 proc., + 28,7 proc.). Z kolei Polo TV znalazło się tutaj dopiero na czwartym miejscu (0,96 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni miesięczny w tym zestawieniu również spadł poniżej granicy 0,01 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach muzycznych w sierpniu br. był „Weekend z Jankesem”, który zainteresował 152 tys. widzów, a wyemitowała go Eska TV. Do zestawienia najwięcej, bo cztery pozycje wprowadziła Viva Polska. Trzy miejsca zajęły programy Polo TV, dwa - Eski TV, a jedno - pozycja z anteny 4fun.tv.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:kanały muzyczne, Polo TV

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas