Telewizja2015-06-15
5

Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół

W maju br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciły TV Disco, ITV i Viva Polska.

Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2015 roku wyniósł 0,91 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 24,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Na drugim miejscu znalazła się także nadająca naziemnie Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 25 proc. do 0,45 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. uplasował się na poziomie 0,18 proc., tyle samo ile w maju 2014 roku, gdy kanał startował. Tuż za pierwszą trójką uplasował się kanał 4fun.tv, który rok wcześniej był piąty. Jego udział jednak zmalał o 6,25 proc. do poziomu 0,15 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, której udział poszedł do góry do 0,07 proc. Kanał ten awansował z miejsca dziewiątego na szóste.

Największy spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował zaś kanał TV.Disco, który w zeszłym miesiącu miał zaledwie 0,02 proc. udziału. Kanał spadł z pozycji 8. na 13. Stacja ta w lutym br. zrezygnowała z klipów disco polo na rzecz zagranicznej muzyki tanecznej, zmieniła też logo (więcej na ten temat).

Duże spadki w maju br. zaliczyły też stacje ITV (o 60 proc.) oraz Viva Polska, która od lutego br. gra zdecydowanie więcej muzyki niż w zeszłym roku, gdy na jej antenie królowały programy rozrywkowe (dowiedz się więcej). Mimo tej zmiany jej udział spadł o 47 proc.

Na ostatnim miejscu znalazł się kanał Muzo.tv, którego średnia widownia minutowa w maju br. wyniosła 1 035 osób. Miała ona w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału w rynku.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 31,86 proc., wyniósł 1,49 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (0,84 proc. udziału, w dół o 22,22 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Disco Polo Music, które przed rokiem było piąte (0,31 proc.; do góry o 6,90 proc.).

Największym wzrostem (o 44,44 proc. do 0,13 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej (64,29 proc.) straciło TV.DISCO - jego wynik spadł do 0,05 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas