Telewizja2013-06-10
0

Kanały sportowe: Polsat Sport liderem, nSport przed Canal+ Sport

W maju br. liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Polsat Sport. Największym wzrostem pochwalić się mógł Eurosport 2, a najwięcej stracił Sportklub. Wyższy wynik od Canal+ Sport osiągnął nSport.

Udział liderującego Polsatu Sport w maju 2013 roku wyniósł 0,59 proc., czyli o 16,6 proc. mniej niż w rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Druga lokata należała do Eurosportu, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 29,6 proc. do poziomu 0,52 proc.

Na ostatnim miejscu podium z 0,36 proc. udziału w rynku ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność jest mierzona przez Nielsen Audience Measurement od początku listopada ub.r. Stacja ta dostępna jest w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Oczko niżej uplasował się Eurosport 2, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Jego udział zwiększył się bowiem o 49,7 proc. i wyniósł 0,26 proc.

Szóste miejsce zajął kanał nSport, który nadaje już od 2006 roku, ale pomiar jego oglądalności prowadzony jest przez Nielsen Audience Measurement od września ub.r.. Udział tej stacji wyniósł 0,19 proc. i był wyższy od udziału Canal+ Sport (0,18 proc.). W połowie kwietnia br. dostęp do nSport uzyskali także wszyscy dotychczasowi abonenci Cyfry+.

Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej pozycji kanał Sportklub. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 52,8 proc. do 0,02 proc.

Zobacz tabelę


Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (0,60 proc. udziału; po spadku w skali roku o 7,3 proc.), na drugim miejscu uplasował się Eurosport (0,38 proc.; spadek i 30,2 proc.), a na trzecim - Polsat Sport News (0,34 proc. udziału).

Również i w tym zestawieniu największy wzrost zanotował Eurosport 2 (81,2 proc.). Natomiast najwięcej stracił Extreme Sports - było to 45,9 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w maju br. był mecz ATP Masters Series, który na antenie Polsatu Sport oglądało 458 tys. widzów. Stacja ta do zestawienia top 10 programów wprowadziła najwięcej, bo aż sześć pozycji. Ponadto w rankingu dwa miejsca zajęły programy nadane przez nSport, a po jednym - Canal+ Sport oraz Eurosport.

Zobacz tabelę


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas