Internet2020-09-15
0

Kancelaria premiera uruchomiła czatbota na WhatsAppie z informacjami o COVID-19

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów uruchomiła za pośrednictwem komunikatora WhatsApp specjalnego czatbota, za pomocą którego można uzyskać informacje związanie z epidemią koronawirusa.

Do tej pory wszystkie najważniejsze kwestie związane z COVID-19 rząd zamieszczał na dedykowanej stronie internetowej gov.pl/koronawirus. Tak ma być dalej, ale KPRM uruchomiła też nowe rozwiązanie - linię informacyjną, która odpowie na pytania związane z koronawirusem za pośrednictwem komunikatora WhatsApp.

Nowy czatbot nie ma określonych godzin pracy, działa o każdej porze przez siedem dni w tygodniu. Można go zapytać o działania profilaktyczne, objawy koronawirusa, czy bieżącą liczbę zachorowań w Polsce. Czatbot opisze też zalecenia odnośnie izolacji i porady związane z podróżowaniem, jak również obali najpopularniejsze mity związane z chorobą.

W przypadku bardziej zaawansowanych pytań, użytkownik zostanie przekierowany do zasobów online. Czatbot ma też możliwość przełączenia do żywych konsultantów w celu uzyskania informacji spoza zakresu FAQ.

Aby korzystać z czatbota, należy zapisać numer 532 085 575 w kontaktach i napisać wiadomość za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.

Czatbot na temat koronawirusa został zbudowany na bazie WhatsApp Business API we współpracy z firmami Chatbotize i InfoBip.

Polska jest kolejnym krajem w Europie i na świecie, który korzysta linii informacyjnej na WhatsAppie. Oprócz naszego kraju uruchomiła ją też Światowa Organizacja Zdrowia, a także ministerstwa zdrowia w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji czy Hiszpanii.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas