PR2022-08-09
8

Newsletter z kancelarii premiera pełen błędów. „Komunikacyjny dramat”

Mateusz Morawiecki (screen: YouTube/Janusz Jaskółka)Mateusz Morawiecki (screen: YouTube/Janusz Jaskółka)

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w sobotę 6 sierpnia rozesłała newsletter, w którym aż roi się od błędów. Niecodzienna była też tematyka: pierwsze dwa akapity poświęcone rządowym Wakacjom Kredytowym, trzeci traktuje o wypadku polskiego autokaru w Chorwacji.

„Tacą grunt pod nogami”, „rodziny z dziećmi, którzy kupowali dom”, „jest to realizowane w ciężar bardzo wysokich zysków banków”, brak przecinka przed spójnikiem „a” - co najmniej tyle błędów znalazło się w krótkim, składającym się z trzech akapitów, newsletterze Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozesłanym w sobotę 6 sierpnia.

Dwa pierwsze akapity uzasadniają wprowadzenie rządowych Wakacji Kredytowych. W ostatnim pojawia się sprawa wypadku polskiego autokaru w Chorwacji, w którym zginęło kilkanaście osób. „Chcę przekazać moje najgłębsze wyrazy współczucia dla rodzin ofiar” - tymi słowami kończy się newsletter. Pod słowami widnieje podpis Mateusza Morawieckiego.

Treść newslettera pełnego błędów udostępniła na Twitterze Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych. - Przeczytajcie, zwłaszcza pierwszy i drugi akapit. Nie, to nie jest tłumaczenie z Google - napisała.

„Komunikacyjny dramat. W prywatnym sektorze, za taki fakap, poleciałyby głowy. N I E D O P U S Z C Z A L N E” - skomentował na Twitterze Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej.

Zadaliśmy biuru prasowemu KPRM następujące pytania: kto odpowiada za tworzenie i redakcję newslettera? Czy ktoś zatwierdza treści newslettera przed rozesłaniem? Z czego wynikają błędy, które znalazły się w wydaniu z 6 sierpnia? Czy w związku z owymi błędami, ktoś poniesie konsekwencje? Jeśli tak, to jakie? W poniedziałek nie dostaliśmy odpowiedzi.

Czytaj też: Kaczyński i Morawiecki ruszyli w Polskę. "PiS ratuje, co się da"

Specjalny serwis poświęcony aktywności premiera ruszył we wrześniu ub.r. Poza podcastami Morawieckiego (każdy odcinek trwa ok. 4-12 minut) znalazły się w nim wysyłane co tydzień newslettery, opisujące działania rządu. Każdy internauta może zapisać się, by je otrzymywać.

Konto KPRM śledzi 710 tys. użytkowników na Twitterze i 444 tys. na Facebooku. Konto Morawieckiego ma na Twitterze ponad 567 tys. obserwujących, a na Facebooku - 271 tys.

Autor:jsx

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas