Telewizja 2021-05-13
35

Katarzyna Kieli: Stawiamy na lokalny content - bliski widzom, odzwierciedlający ich świat

Katarzyna Kieli, prezes Discovery w regionie EMEA Katarzyna Kieli, prezes Discovery w regionie EMEA

- Grupa Discovery stawia na lokalny content, który jest „bliski widzom i odzwierciedla ich świat” -  stwierdziła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA podczas Impact'21.

Podczas wiosennej edycji konferencji Impact’21 jednym z gości debat dotyczących konkurencyjności polskich firm była prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA Kasia Kieli. Stwierdziła, że „Discovery jest szczególną firmą, ponieważ jest drugim największym nadawcą telewizyjnym w Europie, ale ma inną strategię niż wielcy, globalni gracze”.

Zaznaczyła, że TVN Grupa Discovery stawia na lokalny content, który jest „bliski widzom i odzwierciedla ich świat”. Dodała, że najlepszym przykładem, który potwierdza tę tezę jest Player.pl i treści, jakie pojawiają się w serwisie – te najchętniej oglądane są produkcjami pochodzącymi z Polski.

- Stawiamy na lokalny kontent, który jest bliski widzom, odzwierciedla ich emocje i świat, kontent amerykański jest tylko dodatkiem. Najlepszym dowodem tego jest player.pl, gdzie najchętniej oglądane produkcje są z Polski, 100 proc. najchętniej oglądanych produkcji jest wyprodukowanych tutaj, w Polsce. Dla przykładu: inwestujemy więcej w produkcje polskie niż w 2017 roku i chociażby na poziomie seriali fabularnych, takich jak "Chyłka". Według badania JustWatch była to najchętniej oglądana produkcja w serwisach streamingowych na polskim rynku, wyprzedzając międzynarodowy hit "Gambit Królowej" - zaznaczyła Katarzyna Kieli. - Mamy przykład naszych produkcji, które znalazły się na Netflixie, np. produkcja TVN "365 dni", która była jednym z hitów na tej platformie - dodała.

Discovery nastawione na treści w segmencie reality

Katarzyna Kieli podkreśliła, że jej zdaniem żyjemy obecnie w „erze wideo”, a polskie produkcje mogą osiągnąć sukces także na zagranicznym rynku. - Eksperymentujemy z contentem - od początku roku wystartowaliśmy z globalną platformą Discovery +, która jest komplementarną platformą do wielkich platform światowych, jak Netflix czy Disney. My funkcjonujemy na zupełnym rynku gatunku telewizyjnego czy contentowego. Wszyscy ścigają się w jednym gatunku filmowym - w serialach fabularnych. Discovery+ jest zdecydowanie nastawiony na content reality, czy inaczej mówiąc: real-life entertainment - objaśniła.

Gośćmi panelu "Cyfrowa przyszłość polskich firm: jak konkurować z globalnymi graczami?" był także prezes InPostu Rafał Brzoska, Krzysztof Krawczyk z CVC Capital Partners oraz prezes Asseco Poland Adam Góral.

Wydarzenie Impact’21 odbywa się 12 i 13 maja w formule online. Na trzech scenach live rozmawiają liderzy w poszczególnych sektorach gospodarki, a dyskusje w tym roku skupiają się głównie na transformacji cyfrowej w każdym z obszarów biznesu, związanymi z pandemią COVID-19 i koniecznością pracy, prowadzenia procesów i rozwiązywania problemów przez internet.

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. przeglądarkową wersję Player.pl (TVN Grupa Discovery) śledziło 3,68 mln użytkowników, miał 12,6 proc. zasięgu.

Autor: NB

KOMENTARZE (35) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas