Językoznawczyni prof. Katarzyna Kłosińska po miesięcznej przerwie wznawia współpracę z radiową Trójką. Tak jak wcześniej będzie prowadziła cotygodniowy cykl „Co w mowie piszczy”.
Profesor Katarzynę Kłosińską do powrotu do Trójki przekonał Kuba Strzyczkowski, od końcówki maja dyrektor stacji.
Kłosińska od najbliższego piątku ma wznowić swój cykl „Co w mowie piszczy” emitowany w popołudniowym wydaniu „Zapraszamy do Trójki”. W tym cyklu językoznawczyni odpowiada na pytania słuchaczy dotyczące poprawnej polszczyzny oraz przedstawia ciekawostki językowe.
Z Trójką prof. Kłosińska rozstała się 22 maja, odeszła jako jedna z kilkunastu osób po tym, jak unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki wygrane przez piosenkę Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój”, a ówczesne władze stacji zasugerowały, że Marek Niedźwiecki zmanipulował wyniki zestawienia.
O swoim odejściu językoznawczyni poinformowała na antenie stacji. Przytoczyła cytat „1984” George’a Orwella: „jeżeli z faktów wynika co innego, fakty należy zmienić”. Stwierdziła, że Trójki, do której przychodziła, już nie ma. Prof. Katarzyna Kłosińska z rozgłośnia jest związana od 16 lat.
Radio | Dziennikarze Trójki apelują do prezes Polskiego Radia o przeprosiny dla zespołu "Listy Przebojów" |
Po tym jak dyrektorem Trójki został Kuba Strzyczkowski, do stacji wrócili ze zwolnień lekarskich lub wypowiedzeń m.in. Piotr Stelmach, Patrycjusz Wyżga, Piotr Metz, Ernest Zozuń (został szefem redakcji aktualności), Piotr Szwed i Katarzyna Stoparczyk. Nowym dyrektorem muzycznym stacji jest Mariusz Owczarek, a szefową publicystyki - Sylwia Hejj.
Definitywnie z rozgłośnią rozstał się natomiast Marcin Kydryński (przechodzi do internetowego radia Nowy Świat), w ramówce miejsce jego „Siesty” zajęła audycja „Do 3 razy nuta” Romana Dziewońskiego.
Natomiast w najbliższą niedzielę na antenę Trójki po wielu latach przerwy wróci Beata Pawlikowska, będzie prowadziła audycją „Blondynka w Trójce” emitowaną w godz. 11-13. - Będzie o podróżach i muzyce, ale nie tylko - zapowiedziała dziennikarka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Według badania Radio Track od marca do maja br. Trójka miała 4,6 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 5,1 proc. rok wcześniej.