Reklama2014-03-05
4

KER: reklamy NJU.mobile powinny mieć gwiazdki wskazujące na wyższe koszty

Reklamy NJU.mobile podkreślające, że w tej taryfie maksymalny koszt rozmów wynosi 29 zł miesięcznie, wprowadzały w błąd, ponieważ nawet nie sugerowały dodatkowych opłat za połączenia specjalne - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Taryfa NJU.mobile została wprowadzona na rynek przez Orange Polska w kwietniu ub.r., a główną rolę w jej kampanii odgrywał zabawny animowany bohater (przeczytaj więcej i obejrzyj jeden ze spotów). W reklamach przekonywał on, że nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci kosztują w niej maksymalnie 29 zł miesięcznie. - Korzystasz ile chcesz, a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł za rozmowy - podkreślał.

Autor skargi skierowanej do Komisji Etyki Reklamy zwrócił jednak uwagę, że dodatkowo płaci się 5 zł za każde połączenie z biurem obsługi klienta, o czym w reklamach nie ma jakiejkolwiek wzmianki.

Orange Polska tłumaczył, że we wszystkich ofertach nielimitowanych występują wyjątki i wyłączenia, z którymi wiążą się wyższe opłaty. - Operatorzy nie komunikują wyjątków dotyczących konkretnych ofert, odsyłając konsumentów do szczegółów dostępnych w salonach sprzedaży i na stronach internetowych. Stosowana od długiego czasu praktyka pozwala na stwierdzenie, że przeciętny konsument powinien zdawać sobie sprawę z możliwości istnienia ograniczeń danej oferty - stwierdził telekom. - W przedmiotowej reklamie, która była opublikowana na stronie internetowej njumobile.pl, nie zawarto podobnego odesłania, ponieważ konsument miał dostęp do wszystkich informacji dotyczących oferty w miejscu emisji reklamy - dodała firma.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, orzekając, że zawarte w reklamie stwierdzenie „korzystasz ile chcesz a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł na rozmowy” sugeruje odbiorcom, że kwota ta jest górną granica opłat za rozmowy, nie sugerując nawet wyjątków od tego. - W reklamie powinny być wprowadzone zmiany np. w postaci gwiazdki z odnośnikiem do szczegółów na temat cennika rozmów i regulaminu promocji, aby odbiorcy byli poinformowani o wyłączeniach od zasady dotyczącej górnej granicy opłat za rozmowy - stwierdziła Komisja.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas