Piłka nożna to dyscyplina, której kibice w Polsce w największym stopniu zauważają sponsorów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Dyscypliny sportowe, w których sponsorzy są najbardziej zauważalni przez kibiców, to piłka nożna, Formuła 1 i rajdy samochodowe.
Na kolejnych miejscach są siatkówka, skoki narciarskie, koszykówka, lekkoatletyka, narciarstwo biegowe, boks, sztuki walki (K1, MMA) oraz piłka ręczna.
Z kolei wśród sponsorów trzech najpopularniejszych dyscyplin sportowych, czyli piłki nożnej, siatkówki i skoków narciarskich, najbardziej zauważalne marki to T-Mobile, Biedronka, Plus oraz Red Bull.
W niektórych dyscyplinach sportowych z pierwszej dziesiątki widoczni są zdecydowani liderzy sponsoringu, czyli marki, które są znacznie częściej niż inne kojarzone przez kibiców z daną dyscypliną.
Badanie "Sponsoring Monitor 2012/2013" zostało przeprowadzone w styczniu 2013 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.