Kina należące do spółki Helios sprzedały w 2010 r. 7,7 mln biletów, co oznacza spadek o 3% r/r, podała Agora w raporcie kwartalnym. Sprzedaż biletów we wszystkich polskich kinach spadła w zeszłym roku o 4,4% do 37,5 mln.
W samym IV kwartale polskie kina sprzedały 9,9 mln biletów, czyli o 5,1% mniej niż przed rokiem, wynika z prezentacji Agory. W tym czasie kina należące do Heliosa sprzedały o 8,9% mniej biletów niż przed rokiem, czyli 2,2 mln.
"Niższa sprzedaż w IV kw. wynikała z wysokiej bazy sprzed roku" - powiedział prezes Agory Piotr Niemczycki na telekonferencji w piątek. Wyjaśnił, że przed rokiem część kasowych tytułów kinowych nie była wyświetlana w konkurencyjnej sieci Multikino.
Wcześniej notowany operator kin Cinema City informował, że w 2010 r. jego sprzedaż w Polsce wyniosła 15,00 mln biletów wobec 15,44 mln rok wcześniej. Również prezes Multikina Piotr Zygo informował, że sprzedaż biletów w jego sieci spadła w 2010 r. Wszyscy operatorzy deklarują przy tym, że ich przychody wzrosły, co jest m.in. efektem wyższej średniej ceny biletów (wynika ona również z większego udziału droższych biletów na filmy w formacie 3D w całości sprzedaży).
W 2010 r. udział biletów na filmy 3D w całej sprzedaży Heliosa wzrósł o 17 pkt. proc. do 35,5%. We wszystkich polskich kinach ten udział kształtował się w zeszłym roku na poziomie 34% (co również oznacza wzrost o 17 pkt proc.).
Agora podała, że w IV kwartale przychody Heliosa wyniosły 46,1 mln zł a jego zysk operacyjny 2,1 mln zł.
Narastająco w I-IV kw. 2010 roku grupa Agora miała 71,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 38,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1116,74 mln zł wobec 1110,13 mln zł. (ISB)