Telewizja2017-12-15
6

Kino Polska TV chce przekształcić Zoom TV w stację dla Polonii, rezygnuje z programów Onetu

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i StopklatkiBogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Spółka Kino Polska TV, która po przejęciu 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV będzie całościowym właścicielem stacji, zamierza przekształcić ją w platformę o charakterze uniwersalnym skierowaną do Polonii. - Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi Grupy, przede wszystkim paczką „Polish Pack” dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

W środę Kino Polska TV zapowiedziała, że 23 stycznia przyszłego roku za 10 mln zł kupi pozostałe 30 proc. udziałów spółki Cable Television Networks & Partners, nadawcy kanału Zoom TV. Tym samym stanie się właścicielem 100 proc. jej udziałów. 30 proc. pakiet należy jeszcze do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.

- Z jednej strony odczuwamy żal z powodu rozstania z PIKE, naszym wieloletnim partnerem, z którym w stosunkowo krótkim czasie udało nam się wypracować tak wiele wartościowych synergii, zwłaszcza na obszarze dystrybucji i produkcji unikalnych treści. Z drugiej strony, mając na uwadze podjęte już przez nas długofalowe działania oraz wyzwania, jakie stoją przed Grupą Kino Polska w kontekście rozwoju międzynarodowego w okresie następnych 3-5 lat, w naszej ocenie jest to najlepszy moment na nabycie pozostałych udziałów w CNT&P - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Zaznacza, że firma od pewnego czasu planowała przejęcie pozostałego pakietu akcji nadawcy Zoom TV, uważając to za element swojej strategii rozwojowej.

Kino Polska TV zamierza przekształcić Zoom TV w międzynarodową platformę o charakterze uniwersalnym, skierowaną do Polaków mieszkających za granicą. Stacja ma współpracować z należącymi do firmy markami kanałów Kino Polska i FilmBox.

- Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi Grupy, przede wszystkim paczką „Polish Pack” dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - podkreśla Bogusław Kisielewski.

Zoom TV zaczął nadawanie w październiku ub.r. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Partnerem programowym kanału była Grupa Onet, której kilka programów, m.in. „Onet rano”, jest w nim emitowanych. Teraz mają zniknąć z jej anteny, bo dotychczasowa umowa wygasa z końcem roku.

Według badania Nielsen Audience Measurement w październiku br. stacja zanotowała 0,44 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanał jest też w ofercie czołowych platform cyfrowych (Cyfrowy Polsat, nc+) i sieci kablowych (m.in. UPC Polska, Multimedia Polska, Netia).

W pierwszych trzech kwartałach br. Kino Polska TV zanotowała 89,02 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 82,75 mln zł rok wcześniej) i 9,98 mln zł zysku netto (po spadku z poziomu 12,83 mln zł rok wcześniej).

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas