Telewizja 2018-01-24
7

Kino Polska TV jedynym właścicielem Zoom TV, sfinalizowało zakup 30 proc. udziałów za 10 mln zł

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

We wtorek spółka Kino Polska za 10 mln zł kupiła 30 procent udziałów nadawcy Zoom TV, a tym samym stała się całościowym właścicielem stacji. Zamierza przekształcić ją w uniwersalną platformę, skierowaną do Polonii mieszkającej za granicą.

Kino Polska TV zakup 236 udziałów w spółce Cable Television Networks & Partners, będącej nadawcą Zoom TV, zapowiedziało w połowie grudnia ub.r. Nabywając za 10 mln zł 30 procent akcji od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, spółka stała się jedynym właścicielem CNT&P.

- Ostatni rok to dla nas okres bardzo intensywnej pracy budowania marki Zoom TV   programu uniwersalnego, ale jednocześnie, co unikatowe na polskim rynku, skoncentrowanego na społecznościach lokalnych. Jako Izba zrzeszająca wielu nadawców telewizji lokalnych cieszymy się, że nasi członkowie zaangażowali się w tworzenie Zoom TV i udowodnili, że są doskonale przygotowani do zaprezentowania swoich autorskich programów na antenie ogólnopolskiej. Jestem przekonany, że będą nadal wspierali swoją wiedzą i doświadczeniem Zoom TV i liczymy na owocną współpracę programową – mówi Jerzy Straszewski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.

- Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi Grupy, przede wszystkim paczką „Polish Pack” dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - dodaje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

To oznacza, że nowy właściciel zamierza przekształcić Zoom TV w międzynarodową platformę o charakterze uniwersalnym, skierowaną do Polaków mieszkających za granicą. Stacja ma współpracować z należącymi do Kino Polska TV kanałami Kino Polska i FilmBox.

Zoom TV zaczął nadawanie w październiku 2016 roku. Stacja jest obecna m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. miała 0,37 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

Kino Polska TV dystrybuuje kanały filmowe: Kino Polska, Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse, a także stacje tematyczne: Kino Polska Muzyka, DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD. Firma ma 41 proc. udziałów w spółce Stopklatka, nadającej kanał Stopklatka TV.

W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Kino Polska TV zanotowało 89,02 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 82,75 mln zł rok wcześniej) i 9,98 mln zł zysku netto.

Autor: jk

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas