Telewizja2016-08-29
3

Kino Polska TV z większymi wpływami i niższym zyskiem netto

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TVBogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV

W minionym półroczu spółka Kino Polska TV, nadawca m.in. Kino Polska i kanałów FilmBox oraz udziałowiec Stopklatki i Zoom TV, zanotowała 56,13 mln zł wpływów ze sprzedaży i 9,41 mln zł zysku. Ponad połowę przychodów zapewniły firmie prawa do emisji stacji FilmBox.

Od stycznia do czerwca br. wpływy Kino Polska TV ze sprzedaży wyniosły 56,13 mln zł, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie koszty operacyjne spółki wzrosły o 15,6 proc., do 45,52 mln zł. W konsekwencji zysk operacyjny zmalał o 15 proc. do 9,99 mln zł, a zysk netto - o 1,9 proc. do 9,41 mln zł.

- Obniżenie zysku z działalności operacyjnej wynika przede wszystkim z wyższych kosztów contentu. Jednakże inwestycje w zakup treści programowych przyczyniły się do wzrostu przychodów ze sprzedaży i będą miały również odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych w przyszłych okresach - komentuje firma w raporcie finansowym.

Wiosną br. Kino Polska TV za 10 mln zł objęła 49 proc. udziałów w spółce Cable Television Networks & Partners (51 proc. należy do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej), która przygotowuje kanał Zoom TV do nadawania na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Ponad połowę przychodów Kino Polska TV osiągnęło ze sprzedaży operatorom płatnej telewizji praw do emisji stacji FilmBox i innych kanałów tematycznych. Wpływy z tego tytułu wyniosły w minionym półroczu 29,75 mln zł, o 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ze sprzedaży praw do wszystkich swoich stacji Kino Polska TV miało 37,31 mln zł wpływów (12,7 proc. więcej niż rok wcześniej), ze sprzedaży ich oferty reklamowej - 11,01 mln zł (6,3 proc. więcej niż przed rokiem), a z pozostałej sprzedaży - 7,8 mln zł (17 proc. mniej niż rok wcześniej).


Kino Polska TV jest nadawcą stacji filmowych Kino Polska, FilmBox, FilmBox Premium, FilmBox Extra HD i FilmBox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka. Dystrybuuje też inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International), m.in. sportowy FightBox HD i dokumentalny DocuBox HD. Oprócz 49 proc. udziałów w Cable Television Networks & Partners ma 41 proc. udziałów w Stopklatce, nadawcy kanału Stopklatka TV.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas