AXN był w kwietniu br. niezmiennie liderem oglądalności wśród kanałów filmowych. Największy wzrost zanotowała stacja Kino Polska, a największy spadek dotknął telenowelowy kanał Zone Romantica.
Udział nadającej głównie seriale sensacyjne, kryminalne i przygodowe stacji AXN w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,85 proc. i było to o 28,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugie miejsce awansował kanał Kino Polska. Jego udział w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,72 proc., czyli był aż o 116,2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. To największy wzrost w zestawieniu.
- Za sukcesem Kino Polska stoi przede wszystkim dobry produkt i dobra dystrybucja. Polacy – co wiemy z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown na zlecenie At Media – lubią wracać do starych dobrych filmów i seriali. Kino Polska wpisuje się w tę potrzebę, emitując lubiane klasyki polskiego kina, takie jak: „Uprowadzenie Agaty”, „Kroll”, czy „Piłkarski Poker” - tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu At Media (sprzedaje czas reklamowy w Kino Polska). Jak dodaje, kanał włożył dużo pracy w zbudowanie dystrybucji i dziś dociera już do 47 proc. domów w Polsce.
Trzecie miejsce zajęła stacja Comedy Central, której udział wzrósł o 45,60 proc. do 0,49 proc. udziału. Kanał w marcu br. poszerzył zasięg o Cyfrowy Polsat.
Największy spadek w zestawieniu kanałów filmowych dotyczył Zone Romantiki. Jej udział spadł o 41,40 proc. do 0,03 proc.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 liderem w zeszłym miesiącu także była stacja AXN, ale tutaj jej udział w rynku przekroczył 1 proc. i wyniósł 1,27 proc. W ciągu roku kanał ten poprawił wyniki o 23,50 proc.
Drugie miejsce z rekordowym wzrostem udziału o 146,4 proc. zanotował kanał Kino Polska. Stacja ta w kwietniu miała 0,87 proc. udziału.
Trzecią lokatę z wynikiem na poziomie 0,86 proc. zajął Comedy Central. Jego udział wzrósł o 37,2 proc.
Podobnie jak 4+ tak i w grupie komercyjnej najbardziej w dół poszły wyniki Zone Romantiki, która spadła na ostatnie miejsce w rankingu kanałów filomowych. Jej udział spadł o 60,7 proc. do 0,02 proc.
Zobacz tabelęPrezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.