W styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe Kino Świat były prawie cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Media Expert - dwa razy wyższe. Duże wzrosty osiągnęły też USP Zdrowie, Volskwagen Group Polska, Aflofarm i Lidl, za to spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Metro Group.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. dystrybutor filmowy Kino Polska cennikowo wydał na reklamy (bez interentu) prawie 48 mln zł, co wobec 13 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 270 proc. Tak duży budżet marketingowy firmy na początku tego roku wynika głównie z premiery filmu „Pod mocnym aniołem”.
Z kolei prawie dwukrotnie wzrosły w skali roku cennikowe wydatki reklamowe Media Expert - z 11,4 do 22,7 mln zł. Na początku br. sieć elektromarketów kontynuowała rozpoczętą pod koniec listopada kampanię z udziałem Doroty „Dody” Rabczewskiej (przeczytaj więcej i zobacz spot).
>>> RMF FM, Jedynka, Tok FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)
O ponad połowę podskoczyły rok do roku cennikowe budżety USP Zdrowie i Volskwagen Group Polska. Pierwsza firma wydała o 78 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost z 22,7 do 40,4 mln zł), a druga o 62 proc. (do góry z 18,1 do 29,4 mln zł).
Liderujący w zestawieniu Aflofarm Farmacja Polska przeznaczył w styczniu br. na reklamy 132,3 mln zł, o 41,3 mln zł więcej niż w styczniu ub.r. (to wzrost o 45 proc.). Wydatki Orange Polska były o 37,4 proc. wyższe niż budżet PTK Centerletu rok wcześniej (z początkiem br. spółka ta połączyła się z Telekomunikacją Polską w Orange Polska). Natomiast budżet reklamowy Lidl Polska cennikowo wzrósł o 40 proc., Unilever Polska - o 27 proc.,
>>> Gazety 15 proc. mniej z reklam, ostro w dół „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita” (TOP 10)
W czołowej dziesiątce reklamodawców spadki cennikowych wydatków zanotowały jedynie Procter & Gamble Polska oraz Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry Media Markt i Saturn). Pierwszy koncern wydał o 6 proc. mniej niż rok wcześniej (w dół o 1,8 mln zł), a drugi o 12 proc. mniej (w dół o 3,1 mln zł).
>>> „Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP 10)
Zobacz tabelę