Reklama2008-08-27
0

Kioskarze protestują przeciw reklamie policji

Angielscy właściciele kiosków zaprotestowali przeciw kampaniizachęcającej do wstępowania do policji. W reklamach prasowychprzedstawiono bowiem salon prasowy z szyldem "Słodycze, prasanarkotyki".

Angielska Narodowa Agencja Rozwoju Policji przygotowała kampanięreklamową, żeby zachęcać ludzi do wstępowania w szeregi służbporządkowych jako specjalni funkcjonariusze społeczni zajmujący sięprzeciwdziałaniu lokalnej przestępczości. W reklamachzamieszczonych w kilku gazetach przedstawiono policjantówwchodzących do saloniku prasowego na którego szyldzie widniejehasło "Słodycze, prasa, narkotyki" opatrzone gwiazdką odsyłającą dowyjaśnienia: "To twoja społeczność. Zobacz, co się w niej naprawdędzieje".

policja

Przeciwko tym ogłoszeniom zaprotestowała angielska NarodowaFederacja Dystrybutorów Prasy, która wytknęła mu obrażaniekioskarzy i wywoływanie mylnego wrażenia, że są oni zamieszani whandel narkotykami. Twórcy reklamy wyjaśnili, że co prawdawiększość właścicieli saloników prasowych przestrzega prawa, ale wtakich punktach dochodzi do wielu przestępstw, co zostałopodkreślone przez hasło reklamowe. Zastrzegli też, że napis jesttylko praktycznym i wizualnym przykładem wykroczeń popełnianych wlokalnej skali. Przedstawiciele gazet, które zamieściłykontrowersyjne ogłoszenie, dodali, że równie dobrze zamiast salonuprasowego mogłaby zostać w nim przedstawiona pralnia albo siedzibagazety.

Jednak angielski instytucja regulująca rynek reklamowy -Advertising Standards Authority - uznała, że reklama może zostaćuznana za obraźliwą i wprowadzać odbiorców w błąd, dlatego zakazałajej dalszego zamieszczania.

Autor:

Więcej informacji:kioskarz, reklama policji

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas