Telenowelę „Klan” w sezonie 2014/2015 śledziło średnio 2,39 mln osób, czyli o 150 tys. mniej niż rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca br. wyniosła 2,39 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,38 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Serial na antenie Jedynki oglądać można było od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 19 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,1 mln oglądających. Wszystkie trzy topowe odcinki przekroczyły granicę 3 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
Zobacz tabelęW porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 150 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,54 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 21,96 proc. i 13,60 proc. (więcej na ten temat). Wówczas serial emitowany był od poniedziałku do czwartku i zakończył się on dwa tygodnie wcześniej.
TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co dało mu 15,05 proc. udziału. Trzeci był Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz serial „Pierwsza miłość”; 14,78 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,52 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję, przegrywając Polsatem i TVN.
Oglądalność na tle konkurencji
Zobacz tabelę„Klan” na antenie TVP1 oglądać można od 1997 roku. Nowe odcinki trafią na antenę stacji jesienią br.