Telenowelę „Klan” w okresie od września ub.r. do maja br. oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 170 tys. mniej niż w poprzednim sezonie. W czasie emisji serialu TVP1 pozostała liderem rynku. Przychody z reklam wyniosły 47,3 mln zł.
„Klan” Jedynka pokazywała od poniedziałku do czwartku o 17.50. W okresie od 2 września ub.r. do 29 maja br. średnia widownia serialu wyniosła 2,54 mln osób przy udziale wynoszącym 21,96 proc. w grupie 4+ i 13,60 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania w sezonie 2012/2013 „Klan” cieszył się nieco większą popularnością. Serial oglądało średnio 2,71 mln widzów, a udział TVP1 wynosił odpowiednio 23,11 proc. i 15,42 proc.
TVP1 w czasie emisji obyczajowej produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie „Dlaczego ja?” oraz „Pierwszą miłość”, co dało mu 16,90 proc. udziału. Trzecia była telewizja TVN („Wawa Non Stop”, „Szpital”; 12,25 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Panorama”; 11,23 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka zajęła drugą pozycję za Polsatem.
Widownia „Klanu” na tle konkurencji
Zobacz tabelę
Wpływy z reklam przy emisji właśnie zakończonego sezonu telenoweli wyniosły 47,3 mln zł. W poprzednim sezonie były o 4 mln zł niższe (dane cennikowe, bez rabatów).
Nowe odcinki „Klanu” trafią na antenę TVP1 jesienią tego roku.