Telenowelę „Klan” w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln widzów, o 90 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 56,72 mln zł.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku wyniosła 2,30 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,95 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Telenowela nadawana była w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 23 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 3,06 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Zobacz tabelęW porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 90 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca 2015 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,39 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,38 proc. i 12,62 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,33 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „Szpital”; 12,60 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Telewizja | „Barwy szczęścia” straciły 280 tys. widzów, ale TVP2 zdecydowanym liderem rynku. 78 mln zł z reklam |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Zobacz tabelęObecna umowa TVP z producentem „Klanu” dotyczy emisji tej telenoweli do czerwca br. Prezes Jacek Kurski informuje, że TVP prowadzi proces renegocjacji umów z producentami seriali, bo dotąd nawet bardzo popularne produkcje przynosiły spółce wielomilionowe straty.
W przyszłości dyrektor TVP1 Jan Pawlicki chciałby zastąpić „Klan” nowym serialem, ale trudno na razie powiedzieć, kiedy to ostatecznie nastąpi.
Dodajmy, że 6 czerwca br. w Telewizji Polskiej wystartował program Nabór, Ocena i Selekcja (NOS), w ramach którego nadawca publiczny przyjmuje projekty serialowe - poszukiwany jest m.in. serial dla kobiet oraz projekty telenowel. Wybrane scenariusze zostaną zrealizowane i trafią do anten TVP.
„Klan” na antenie Jedynki oglądać można od 1997 roku.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.