Telenowelę „Klan” w obecnym sezonie śledzi średnio 2,47 mln widzów, czyli minimalnie mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 2 marca 2016 roku wyniosła 2,47 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,24 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Telenowela nadawana jest w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 23 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 3,06 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Zobacz tabelęW porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła zaledwie 40 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 3 marca 2015 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,51 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,30 proc. i 12,78 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co daje mu 14,49 proc. udziału. Trzeci jest TVN (gł. „Szpital”; 12,12 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,50 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Zobacz tabelęKilka dni temu informowaliśmy, że „Klan” może zniknąć z anteny TVP1. Obecna umowa z producentem dotyczy emisji tej telenoweli do czerwca br. Prezes Jacek Kurski informuje, że TVP prowadzi proces renegocjacji umów z producentami seriali, bo dotąd nawet bardzo popularne produkcje przynosiły spółce wielomilionowe straty. W przyszłości dyrektor TVP1 Jan Pawlicki chciałby zastąpić „Klan” nowym serialem, ale trudno na razie powiedzieć, kiedy to ostatecznie nastąpi.
Dodajmy, że w lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.