Badania2014-07-24
18

Klienci Neostrady oczekują tanich i uczciwych ofert dostępu do sieci

Wielu byłych i obecnych użytkowników usługi Neostrada (oferowanej przez Orange) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie, jak często ma to miejsce w przypadku łącznej sprzedaży dostępu do internetu oraz telefonu stacjonarnego. Część chętnie zrezygnowałaby z konieczności posiadania telefonu stacjonarnego, gdyby nie wiązało się to z dodatkowymi opłatami - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Trzy czwarte obecnych klientów Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25 proc. płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20 proc. posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza.

Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80 proc. obecnych i byłych klientów Neostrady) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do internetu stacjonarnego.

Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów internetu, wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58 proc.). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51 proc.).

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z tej usługi z powodu wysokiej ceny łącza (39 proc.), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.) oraz złej jakości obsługi klientów (23 proc.). Obecnie najczęściej korzystają oni z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), a następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla obecnych klientów Neostrady operatorzy to Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.) i Dialog (8 proc.).

Natomiast byli klienci Neostrady - oprócz Orange Polska, na którą wskazuje 57 proc. ankietowanych - w większym stopniu dostrzegają dostępność innych dostawców, wskazując takich jak Netia (52 proc.), UPC (36 proc.), Vectra (26 proc.), Multimedia (16 proc.), Dialog (12 proc.) oraz innych operatorów (39 proc.), w tym także mobilne usługi.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC rynek i Opinia w dniach 27 czerwca - 3 lipca 2014 r. techniką CAWI na próbie N=822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady).

Autor:km

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas