Reklama2018-10-19
2

Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej

Spotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin OlkowiczSpotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin Olkowicz

Klub Producentów Reklamowych przedstawił w czwartek założenia rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, dotyczącego przetargów na produkcje reklamowe.

Dokument, który oficjalnie będzie opublikowany w przyszłym tygodniu, zawierać będzie rekomendacje dobrych praktyk w przetargach na produkcje filmów reklamowych. Rozdział wypracowano w ramach Dialogu Branżowego SAR i PSML przy współudziale reklamodawców i producentów.

Rekomendacje dotyczyć będą różnych etapów przeprowadzenia efektywnego procesu przetargowego, m.in. przygotowania briefu, umów o zachowaniu poufności (NDA) czy modeli przetargów (RFI - zapytanie o informacje, RFP - zapytanie o rozwiązanie).

- Punktem wyjścia do rozmów było dla nas to, jak przetargi wyglądają dziś. W przeważającym modelu, wszyscy oferenci pracują w przetargu do jego zakończenia.  Zapraszanych jest kilka domów produkcyjnych, które proponują reżyserów, wyceniają warianty projektu. Klient otrzymuje finalnie kilkanaście ofert, z nich wybiera jedną po negocjacjach, jeśli jest na nie czas. Ten model prowadzenia przetargu jest nieefektywny - mówił na czwartkowej prezentacji Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

W trakcie spotkania wskazano, że wśród osób reprezentujących działy zakupów, klientów, brakuje wiedzy jak uporządkować proces przetargowy. Przyjęto zatem założenie, że Biała Księga ma być odpowiedzią na potrzeby całościowe działów zakupów w tym obszarze. 

W ramach Dialogu Branżowego uczestnicy doszli do wniosku, że kluczowe jest uporządkowanie procesu zakupowego i zbudowanie go w taki sposób, by wszyscy uczestnicy mieli poczucie przewidywalności i efektywności.

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

Autor:Justyna Dąbrowska

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas