Internet2015-04-13
5

KNF przyjął prospekt giełdowy Grupy Wirtualna Polska

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisji giełdowej akcji Grupy Wirtualna Polska. Szczegóły dotyczące swojego prospektu i harmonogramu debiutu giełdowego spółka poda we wtorek.

Grupa Wirtualna Polska zamierza na giełdzie sprzedać zarówno części swoich obecnych udziałów, jak i nowo wyemitowane akcje. Chce w ten sposób pozyskać 80 do 100 milionów zł, które zamierza przeznaczyć na finansowanie kolejnych przejęć oraz spłatę kredytów bankowych.

Nieoficjalne informacje o wejściu Grupy WP na giełdę pojawiły się na początku marca, a spółka potwierdziła je pod koniec tamtego miesiąca. Debiut jest planowany na bieżący kwartał, firma współpracuje przy tym z Pekao Investment Banking, UniCredit Bank oraz domami maklerskimi PKO BP i mBanku.

Na wtorek Grupa WP zapowiedziała konferencję prasową dotyczącą jej wejścia na giełdę.

Grupa Wirtualna Polska powstała w lutym ub.r., w efekcie kupna Wirtualnej Polski za 383 mln zł przez Grupę o2 przy udziale funduszy inwestycyjnych Innova Capital i MCI Management. W nowej spółce European Media Holding (kontrolowany przez Innova Capital) ma ponad 50 proc. udziałów, 32 proc. należy do trzech założycieli Grupy o2 (Jacka Świderskiego, Michała Brańskiego i Krzysztofa Sieroty), a pozostałe - do MCI i kluczowych pracowników, m.in. Łukasza Wejcherta pełniącego funkcję członka rady nadzorczej.

W ciągu roku Grupa WP przeprowadziła szereg akwizycji - przejęła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money.pl (przeczytaj o tym więcej). Jednocześnie zawiesiła działalność kilku swoich mniej popularnych stron, m.in. Pej.cz, Hotmoney.pl, Babol.pl, Sportfan.pl i Smog.pl (więcej na ten temat).

W grudniu ub.r. udało jej się wyprzedzić Grupę Onet - RASP pod względem łącznej liczby użytkowników i przewagę nad konkurentem utrzymała w styczniu - jej serwisy zanotowały wtedy 15,91 mln użytkowników i 4,85 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

W ub.r. przychody Grupy WP ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł (z czego 93,3 proc. pochodziło ze sprzedaży reklam), skorygowana EBITDA pro forma - 84,1 mln zł, a skorygowany zysk przed opodatkowaniem - 38,4 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas