Prasa2014-12-10
1

„Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych po trzech kwartałach 2014 roku

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Cała Ty”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 358 728 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku zwiększyła się ona o 8,95 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce trzecie.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 343 907 egz., po spadku o 9,88 proc.

Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,35 proc. do 316 825 egz.

Z kolei największy spadek zanotował magazyn „Cała Ty” (Phoenix Press), który spadł z miejsca piątego na szóste. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 45,19 proc. do 152 515 egz. Trzeba jednak dodać, że tytuł wszedł na rynek dopiero w lipcu ub.r. Pierwszym numerem było wydanie sierpniowe.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2014 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) był „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku jednak zmniejszyła się o 10,15 proc. do 341 082 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (340 691 egz.; spadek o 1,98 proc.), natomiast na ostatnią lokatę podium (z pozycji lidera) spadły „Dobre Rady” (338 153 egz.; w dół o 12,72 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Cała Ty” - było to 38,29 proc. do 149 459 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas