Prasa2014-10-06
3

„Kobieta i Życie” na czele sprzedaży miesięczników w I półroczu (top 138 tytułów)

W I półroczu 2014 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników awansowała „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 138 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 372 458 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku zwiększyła się ona o 12,39 proc. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce piąte.

Drugie miejsce zajął magazyn „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 341 503 egz., po spadku o 11,10 proc.

Ostatnią pozycję na podium zajął miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmalał jednak o 3,84 proc. do 326 454 egz.

Oczko niżej uplasował się kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 18,11 proc. do 316 922 egz. W I półroczu 2013 roku tytuł ten był liderem.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który rok wcześniej był siódmy. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 308 448 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik wzrósł o 7,10 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - zajął miejsce dziewiąte. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 198 327 egz., po spadku o 6,98 proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas