Niemal wszystkie miesięczniki poradnikowe dla kobiet zanotowały w lipcu br. spadki sprzedaży, najwięcej straciła “Kobieta i Życie”. “Naj”, który od lipca wydawany jest jako miesięcznik, znalazł się na przedostatnim miejscu zestawienia.
Liderem wśród miesięczników poradnikowych pozostają “Dobre Rady” (Grupa Burda). Rozpowszechnianie płatne razem tego magazynu w lipcu br. wyniosło 457 367 egz. i było niższe niż rok wcześniej o 8,2 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 450 581 egz. Miesięcznik ten jako jedyny w rankingu zanotował wzrost, który wyniósł 5,3 proc.
Pozycję trzecią zajęła “Kobieta i Życie” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 425 275 egz. Tytuł ten stracił 17,3 proc., co jest największym spadkiem w zestawieniu.
Na przedostatnim, szóstym miejscu, znalazł się przekształcony od lipca w miesięcznik magazyn “Naj” (G+J Polska), którego wynik to 213 433 egz. (więcej o zmianach, które zaszły w “Naj”). Rok temu pismo to ukazywało się jako tygodnik i notowało średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 192 029 egz. Oznacza to wzrost o 11,15 proc.
Zobacz tabelę
W lipcu br. w porównaniu do czerwca trzy miesięczniki zanotowały wzrosty sprzedaży (w tym największy “Świat Kobiety”, którego wynik poszedł do góry o 22,5 proc.), natomiast sprzedaż pozostałych trzech pism zmalała (największy spadek dotknął “Poradnika Domowego” - wyniósł 8,6 proc.).
* - dane dotyczą tygodnika “Naj”.