W I kwartale 2014 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy”, zaś najwięcej straciła „Claudia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2014 roku wyniosła 371 209 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku zwiększyła się ona o 7,39 proc. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce trzecie.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 357 019 egz., po spadku o 10,55 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 8,28 proc. do 318 448 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Tytuł ten w sierpniu ub.r. został odświeżony (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek zanotowała „Claudia” (Burda International Polska), która zajęła miejsce piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 22,83 proc. do 214 749 egz.
- 1
- 2