Prasa2013-12-11
2

“Kobieta i Życie” z największym spadkiem po trzech kwartałach 2013. “Olivia” o 40 proc. do góry

Shutterstock.comShutterstock.com

W pierwszych trzech kwartałach br. większość miesięczników poradnikowych zanotowała spadki sprzedaży. Najwięcej straciła “Kobieta i Życie”, a największy wzrost odnotowała “Olivia”. Na czele bez zmian pozostały “Dobre Rady”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 381 605 egz., czyli o 5,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Drugie miejsce zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Średni wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 12,01 proc. do poziomu 331 220 egz.

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,57 proc. do 329 261 egz. Był to największy spadek w zestawieniu.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła z kolei „Olivia”, którą również wydaje Wydawnictwo Bauer. Sprzedawała się ona w okresie od stycznia do września br. w liczbie 175 946 egz., po wzroście o 39,68 proc. Tytuł ten znalazł się jednak na ostatniej lokacie.

Zobacz tabelę


We wrześniu br. liderem sprzedaży ogółem także były “Dobre Rady” z wynikiem na poziomie 387 415 egz. po spadku względem września ub.r. o 8,02 proc.

Na drugim miejscu znalazł się “Poradnik Domowy” (Edipresse Polska, rok wcześniej Agora) ze sprzedażą ogółem wynoszącą 379 606 egz. Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 25,69 proc.

Trzecia pozycja należała do “Kobiety i Życia” (347 560 egz., spadek o 9,03 proc.). Największy spadek zanotowała będąca na ostatniej pozycji “Olivia” (wyniósł on 10,79 proc.)

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas