Show “Kocham Cię Polsko” w sezonie wiosennym oglądało więcej widzów niż rok wcześniej. Widowisko dało też Dwójce pozycję lidera rynku i przyniosło ponad 8 mln zł z reklam. Kolejna edycja planowana jest jesienią.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że piątą edycję „Kocham Cię Polsko!” śledziło w Dwójce 3,19 mln widzów, a udział kanału w czasie nadawania show wyniósł w grupie 4+ 23,02 proc., a w 16-49 – 17,65 proc. Wiosną 2010 roku program śledziło mniej widzów - 3,04 mln osób, a udział TVP 2 w czasie jego emisji ukształtował się na poziomie 22,21 proc. i 18,20 proc.
W czasie emisji widowiska (piątki o 21.10) Dwójka była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem wynoszącym 15 proc. zajęła telewizja TVN, emitująca w tym czasie filmy fabularne. Dalej znalazły się: TVP 1 (13,32 proc.; filmy) i Polsat (12,91 proc.; filmy). W grupie widzów w wieku 16-49 TVP 2 była jednak druga za TVN.
Przychody reklamowe z piątej edycji show wyniosły 8,2 mln zł, o 0,5 mln zł mniej niż przyniosła trzecia seria (dane cennikowe netto, bez rabatów). „Kocham Cię Polsko!” najchętniej oglądały kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Kolejna edycja programu ma znaleźć się w ramówce TVP 2 jesienią br. Nie obejdzie się w niej bez zmian. - Pojawią się nowe konkurencje m.in Sami swoi, Prawda czy fałsz i Tele Wiadomości. W tej ostatniej każda z drużyn dostanie do przeczytania zabawny tekst dotyczący Polski ,a zawodnicy będą wcielać się w dziennikarzy prowadzących programy informacyjne - mówi nam Piotr Ostrach, odpowiedzialny za PR w Rochstarze, który zajmuje się produkcją show.
Widownia “Kocham Cię Polsko!” odcinek po odcinku
Oglądalność show na tle konkurencji
Profil widowni programu