Radio2016-10-20
73

„Kogo nie słychać” - pracownicy Trójki przeciw odsunięciu Spór i Zaleśnej od serwisów informacyjnych

Od lewej: Tomasz Ławnicki i Jerzy SosnowskiOd lewej: Tomasz Ławnicki i Jerzy Sosnowski

Dziennikarze i inni pracownicy radiowej Trójki zaczęli zamieszczać na portalach społecznościowych swoje zdjęcia z zasłoniętymi ustami i hasłem „Kogo nie słychać”. To wyraz sprzeciwu wobec odsunięcia Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej od prowadzenia serwisów informacyjnych w stacji.

Jak podaliśmy w środę, kierownictwo Informacyjnej Agencji Radiowej zdecydowało w zeszłym tygodniu, że Małgorzata Spór i Anna Zaleśna nie będą już redagować i czytać serwisów informacyjnych w Trójce. Dziennikarki zostały na trzy miesiące przesunięte na niższe rangą stanowiska w dziale dokumentacji IAR. Według nieoficjalnych doniesień przełożeni nie byli zadowoleni z dobierania przez Spór i Zaleśną informacji do serwisów.

Polskie Radio nie podaje powodów zmiany funkcji dziennikarek, tłumacząc, że to wewnętrzna sprawa firmy.

W środę wieczorem dziennikarze i inni pracownicy Trójki aktywni w social media zaczęli zamieszczać tam swoje czarno-białe zdjęcia z zasłoniętymi ustami, dodając przy tym tag „Kogo nie słychać”. Do akcji włączyli się też zwolnieni w br. z rozgłośni Jerzy Sosnowski i Tomasz Ławnicki. Do czwartku rano na Facebooku i Twitterze pojawiło się kilkanaście takich zdjęć.

Według naszych ustaleń to spontaniczna inicjatywa zespołu rozgłośni. Dziennikarze oficjalnie nie chcą tego komentować.

 

Do akcji przyłączyli się też niektórzy słuchacze Trójki.

 

Pracownicy Trójki wiosną br. oficjalnie protestowali przeciw zwalnianiu pracowników. Kiedy w marcu władze stacji pożegnały się z Jerzym Sosnowskim, sprzeciw wyraził zarówno związek zawodowy zatrudnionych w Trójce i Dwójce, jak też pracownicy tej pierwszej rozgłośni we wspólnym oświadczeniu. Gdy pod koniec kwietnia poinformowano o zwolnieniu Tomasza Ławnickiego i Grażyny Mędrzyckiej-Gęsickiej (która niedługo potem wróciła jako wydawca w Polskim Radiu 24), pracownicy interweniowali u kierownictwa stacji.

Z kolei w mediach społecznościowych sprzeciw wobec zmian w rozgłośni jest skupiony wokół fanpage’a facebookowego „Ratujmy Tróję”. W marcu br. zebrano na nim 41 tys. podpisów pod petycją do prezes Polskiego Radia o cofnięcie zmian kadrowych i programowych w stacji. W kwietniu zachęcano do głosowania na piosenkę „Kocham wolność” Chłopców z Placu Broni, dzięki czemu znalazła się ona na pierwszym miejscu w „Polskim Topie Wszech Czasów”. Natomiast pod koniec czerwca zorganizowano pod siedzibą Trójki pikietę, w której wzięło udział kilkaset osób.

Według danych Radio Track w trzecim kwartale br. udział Trójki w rynku słuchalności wynosił 7 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(73)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas