Reklama2008-12-03
0

Kokosy w reklamie Ambi Pur naruszają dobre obyczaje

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skarg zarzucającychinternetowej kampanii Ambi Pur naruszanie dobrych obyczajów. Wakcji pod hasłem "Dotknij moich kokosów" kobieta wypowiadała tęzachętę do mężczyzny.

Internetowa kampania pod hasłem "Dotknij moich kokosów"promowała odświeżający powietrze w samochodzie środek Ambi Pur Car2 Motion, który pozwala łączyć dwa zapachy. Akcja prowadzona byłana najważniejszych portalach, m.in. gazeta.pl, na którychumieszczono banner z hasłem pokazujący dziewczynę z kokosamizamiast stanika pochylającą się nad mężczyzną. Kliknięcie w reklamęodsyłało interneutów na stronę www.ambipurcar.pl, na którejumieszczono grę interaktywną z podobnymi motywami.

ambi

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi na tę kampanię, wktórych zarzucono jej, że jest "chamska i bezczelna", "propagujestereotyp kobiety jako obiektu seksualnego" oraz "wulgaryzujerelacje damsko-męskie". W jednym z protestów zaznaczono też, żereklama "nie jest przeznaczona dla wszystkich odbiorców, należałobyją opatrzyć klauzulą: od 18 lat". Na podstawie skarg kampaniizarzucono, że nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialnościspołecznej, zawierała treści dyskryminujące i nie uwzględniładzieci jako odbiorców swojego przekazu.

Spółka Sara Lee Household and Body Care Poland, produkująca AmbiPur i odpowiedzialna za jego promocję, broniła się, uzasadniając,że kontrowersyjna kampania była prowadzona wcześniej w innychkrajach i została tam pozytywnie przyjęta. Firma uznała, że reklamabyła utrzymana w dobrym guście, mając formę żartu skierowanego dogrupy docelowej produktu, czyli mężczyzn w wieku 25-39 lat.

Jednak Komisji Etyki Reklamy nie przychyliła się do tychwyjaśnień, oceniając, że kampania naruszyła dobre obyczaje i niebyła prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, ponieważ zprzekazem mogły się zapoznać dzieci korzystające z ogólnodostępnychstron internetowych. W związku z tym instytucja uznała, że akcjareklamowa narusza kodeks branżowy i przepisy prawa.

Autor:tw

Więcej informacji:Ambi Pur, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas