Ruszyła kampania ING Banku Śląskiego przygotowana przez agencję Euro RSCG Warsaw dotycząca pożyczek dla małych firm
Grupę docelową oprócz małych firm, stanowią ich właściciele oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w wieku 35-55 lat, mieszkańcy miast:
- posiadający konta firmowe w innych, ?dużych", tradycyjnych bankach, którzy są niezadowoleni ze względu na zbyt dużo formalności, niski poziom obsługi i brak szacunku dla ich czasu,
- będący klientami ING Banku Śląskiego.
Pomysł kreatywny: Zmorą osób prowadzących działalność gospodarczą są urzędy, papiery, kolejki, biurokracja. Jeżeli tylko można, każdy woli uniknąć przykrego stania w kolejce, rozmawiania z urzędnikami, odsyłania do innego pokoju... Nowa reklama ING Banku Śląskiego odwołuje się do tego stereotypu. Pokazano w niej smutny, szary, zniechęcający urząd zestawiony z hasłem: "Nie czekaj na zaświadczenia z ZUS i US" - albowiem bank udziela pożyczek małym firmom nie wymagając wielu papierów czy zaświadczeń (także z ZUS i US). Po pieniądze już nie trzeba stać w kolejce w urzędach...
Kampania będzie komunikowana do końca maja w prasie ogólnopolskiej (m.in. Gazeta Wyborcza, Gazeta Prawna, Rzeczpospolita), dziennikach lokalnych, tygodnikach opinii (Polityce i Wprost) oraz prasie branżowej (m.in. Gazecie MSP, Super Kontakty Biznesowe, Murator), a także na serwisach internetowych (WP, Interia, Onet, Gazeta.pl, Pakiet, Gazeta Prawna, Podatki, Money). Dodatkowo kampania będzie komunikowana w oddziałach banku poprzez materiały BTL oraz poprzez materiały POS w miejscach, gdzie bywają przedsiębiorcy: hurtowniach, biurach rachunkowych oraz na stacjach benzynowych.
Kampania jest wynikiem wprowadzenia nowej oferty pożyczki dla małych firm. Ograniczono formalne wymogi, które musi spełnić osoba ubiegająca się o pożyczkę - nie ma obowiązku dostarczenia zaświadczenia o braku zaległości w ZUS-ie i urzędzie skarbowym, nie jest wymagany biznesplan i nie trzeba udokumentować przeznaczenia pożyczki. Tym samym ING Bank Śląski chce oszczędzić przedsiębiorcom ich czas i ułatwić im zdobycie dodatkowych środków na rozwój czy bieżące potrzeby.
Planowaniem i zakupem mediów zajął sie Pan Western Media.