Internet2014-08-04
1

Kolejne rekordy w Megapanelu mobilnym. Liderami Grupa WP i Onet.pl (TOP 20)

W maju br. strony czołowych 20 polskich wydawców zanotowały rekordowe 1,5 mld krajowych odsłon mobilnych. Liderami pod tym względem niezmiennie są Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet - RASP oraz należące do nich serwisy Onet.pl i WP.pl.

Na stronach Grupy WP w maju br. użytkownicy wykonali 423,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 45,3 mln więcej niż w kwietniu. Tym samym pierwszy raz serwisy zanotowały w ciągu miesiąca ponad 400 mln takich odsłon.

Witryny Grupy Onet - RASP zyskały w skali miesiąca 48 mln krajowych odsłon mobilnych, strony Grupy Gazeta.pl - 10,2 mln, a serwisy Grupy Interia.pl - 7 mln. W czołowej dziesiątce spadki zanotowały tylko Grupa Allegro - GG (o 48,5 mln) i Grupa Fotka.pl (o 7,2 mln).

Z roku na rok wszystkie grupy serwisów zanotowały ogromne wzrosty. W maju ub.r. strony Wirtualnej Polski i o2 (klasyfikowane jeszcze osobno) w sumie miały 240,7 mln krajowych odsłon mobilnych, a serwisy Onetu i RASP - 179,2 mln. Witryny Gazeta.pl zanotowały wtedy 82,5 mln odsłon, Allegro i GG - 75,2 mln, a Interii - 70,2 mln.

>>> Google pierwszy raz z 20 mln polskich użytkowników, NK.pl poniżej 6 mln (Megapanel z maja)

Zobacz tabelę


Portal Onet.pl zyskał w skali miesiąca 44 mln krajowych odsłon mobilnych, a WP.pl - 23,3 mln. Allegro.pl zanotowało o 4 mln takich odsłon więcej niż w kwietniu, Interia.pl - 5,3 mln więcej, Gazeta.pl - 5,8 mln więcej, a Pudelek.pl - 9,4 mln więcej.

W pierwszej dziesiątce spadek zanotowała jedynie Fotka.pl, na której wykonano o 7,3 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku

Zobacz tabelę


Grupa Onet - RASP i Grupa WP są zdecydowanymi liderami także co do liczby krajowych cookies mobilnych. Strony tego pierwszego wydawcy zanotowały ich w maju 8,92 mln, o 805,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (wzrost o 9,9 proc.), a witryny drugiego - 8,03 mln, o 426,2 tys. więcej (5,6 proc. w górę).

Największe wzrosty procentowe pod tym względem osiągnęły serwisy TVN (18 proc.) i Grupy Demotywatory.pl (11,8 proc.), a w czołowej dziesiątce spadek zanotowały tylko strony Allegro - GG, które straciły 268,8 tys. cookies (to spadek o 5,4 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas