Reklama2009-03-09
0

Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu możebyć odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności ukonsumentów.

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawamidotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogerswynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor zaważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasłoreklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorówwykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami,których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjeti Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy abyspróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Zwymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynieCadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na markiemocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jestświadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu nazmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnikWithers & Rogers.

źródło: Brand Republic

Autor:tw

Więcej informacji:marka

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas