Telewizja2022-03-07
16

TVN Grupa Discovery zapłaci prawie 15 mln zł za koncesję dla TVN7

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała koncesję TVN7. TVN Grupa Discovery za dalsze nadawanie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zapłaci prawie 15 mln zł. Wpływ na wysokość opłat ma zasięg stacji, a MUX-2 wykorzystywany przez TVN7 dociera  do 98,8 proc. populacji.

Koncesja dla TVN7 zaczęła obowiązywać 22 lutego br. i jest ważna do 25 lutego 2032 roku. Wysokość opłat ustala regulator rynku medialnego na podstawie rozporządzenia. Poprzednia koncesja TVN7 kosztowała blisko 12 mln zł. Teraz nadawca zapłaci więcej.

- Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku.

Jakie zapisy znajdują się w koncesji TVN7?

Zgodnie z koncesją TVN7 musi nadawać przynajmniej przez 16 godzin na dobę. Kanał ma mieć charakter wyspecjalizowany - filmowo-rozrywkowy, realizowany poprzez obligatoryjny udział filmów fabularnych (pełnometrażowych, serii i seriali), filmów animowanych, filmów dokumentalnych i audycji rozrywkowych (słownych i słowno-muzycznych), które zajmą nie mniej niż 70 proc. miesięcznego czasu nadawania w godz. 6.00-23.00.

KRRiT długo zwlekała z przedłużeniem koncesji dla TVN7. Nadawca stosowny wniosek złożył już w grudniu 2020 roku. Część członków rady przekonywało jednak, że stacja narusza ustawę o radiofonii i telewizji. Zakłada ona, że polską koncesję może uzyskać firma z siedzibą w Europejskim Obszarze Gospodarczym. Właścicielem TVN jest Polish Television Network z siedzibą w Amsterdamie, ale firma ta należy do amerykańskiego koncernu Discovery. Po dziesiątkach tysięcy e-maili w obronie TVN7, w dniu wizyty sekretarza obrony USA, KRRiT zdecydowała się przedłużyć koncesję. Przeciwko był tylko prof. Janusz Kawecki, który krytykuje przewodniczącego Witolda Kołodziejskiego.

TVN7 miał 3,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 2021 roku (dane Nielsen Audience Measurement).

Autor:ag

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas