Kultura2023-05-25
21

Polsat znów zdejmuje „Hell's Kitchen” z anteny

Mateusz Gessler, fot. Krzysztof Opaliński/PolsatMateusz Gessler, fot. Krzysztof Opaliński/Polsat

Kolejna edycja programu „Hell's Kitchen” nie trafi do jesiennej ramówki Polsatu. Nie ma raczej też szans na to, by format, którego widownia wiosną mocno spadła, wrócił na antenę w przyszłym roku. Polsat dalej stawia jednak na Mateusza Gesslera, który trafił do wzmacnianej programowo Czwórki, gdzie dostał nowy program.

„Hell's Kitchen” to polska wersja brytyjskiego formatu po tą samą nazwą. Pierwszy raz emitowany był w Polsacie w latach 2014-2016. Przez pierwsze pięć sezonów prowadził go Wojciech Modest Amaro, w siódmej edycji zastąpił go szerzej nieznany Michał Bryś.

Produkowany przez Jake Vision format wrócił na antenę po kilku letniej przerwie jesienią ub.r. z nowym prowadzącym Mateuszem Gesslerem. Emitowany od września do listopada ub.r. siódmy sezon „Hell’s Kitchen” śledziło w Polsacie średnio 580 tys. osób, co przekładało się na 4,61 proc. udziału w grupie 4+, 7,86 proc. w 16-49 oraz 6,39 proc. w 16-59.

Dopiero w grudniu podjęto decyzję o realizacji kolejnej serii. Wszystko odbywało się "na szybko", bo castingi ogłoszono w sylwestra, a realizacja nowych odcinków ruszyła dopiero w drugiej połowie stycznia br.

Ósmą serię kulinarnego show oglądało o 185 tys. widzów mniej niż siódmą - zaledwie 395 tys. osób, co przełożyło się na 3,48 proc. udziału stacji w całym rynku, 6,43 proc. w grupie 16-49 oraz 5,08 proc. w grupie 16-59. Wpływ na spadek widowni miał fakt, że program emitowano tuż po mało popularnym serialu „Lulu”, a początkowo zaczynał się kilka minut później niż komunikowano w materiałach promocyjnych.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez TV4 Czwórka (@tv4czworkaofficial)

- Format został zawieszony - informuje oficjalnie biuro prasowe Polsatu. Jednak wygląda na to, że Edward Miszczak, nowy dyrektor programowy Polsatu, pożegnał się już na stale z "Hell's Kitchen”. Ale z nie Mateuszem Gesslerem, który do stacji Zygmunta Solorza przeszedł z konkurencyjnego TVN, gdzie przez wiele lat prowadził „MasterChefa Juniora”.

Gessler poza byciem prezenterem i telewizyjnym kucharzem, jest twarzą marek Lurpak, Somat i Florina, chętnych do sponsorowania projektów z jego udziałem. Grupa Polsat nadal na niego stawia. Jak już informowaliśmy, będzie on prowadził nowy program „Para do Gara" w Czwórce. To polska wersja kulinarnego formatu „My Wife Rules”, wyprodukowanego przez Global Agency. W każdym odcinku „My Wife Rules” widzowie mogą oglądać zmagania kulinarne trzech par.

Mateusz Gessler nową twarzą Czwórki

Obecność Gesslera w TV4 to kolejne wzmocnienie tej anteny. - Chcemy poderwać Czwórkę do lotu. Stacja ma bardzo dobre pasma, ogromne możliwości - mówi nam w lutym Edward Miszczak. Wiosną z Polsatu trafił tam reality-show „Love Island”. Wiosenna edycja cieszyła się sporą oglądalnością, jesienią planowany jest kolejny sezon.

Polsat w jesiennej ramówce nie umieści też programu „Dancing with the Stars. Tańca z Gwiazdami”. Format ten jednak wróci na antenę wiosną przyszłego roku z nową scenografią i studiem. Jesienią widzowie zobaczą natomiast nowy reality-show „Temptation Island”, będzie też kolejne edycje takich formatów jak „Twoja twarz brzmi znajomo” czy „Ninja Warrior Polska”.

Autor:PP

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas