Prasa2013-01-14
3

Koniec konfliktu między Bauerem i Kolporterem. Zawarto porozumienie

Kolporter i Wydawnictwo Bauer po kilkunastu dniach medialnych przepychanek zawarły porozumienie o współpracy. Tytuły Bauera są już dostępne w punktach sprzedaży tego największego dystrybutora prasy drukowanej w Polsce.

Całej sprawy nie chce komentować żadna ze stron zasłaniając się zasadą, że obie firmy unikają komentowania kwestii związanych z partnerami biznesowymi. Tymczasem jeszcze w ubiegłym tygodniu Bauer wydał komunikat, w którym zasugerowano, że wina całej sytuacji leży po stronie „nierzetelnych działań” Kolportera, największego dystrybutora prasy w Polsce.

- Kolporter wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku dystrybucji prasy usiłował i nadal usiłuje narzucić nam niekorzystne warunki współpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych. Jednocześnie działania Kolportera skutecznie ograniczają dostęp innym dystrybutorom do sieci handlowej, do której Kolporter obecnie jest dostawcą prasy, nawet jeśli nie jest ona jego własnością - napisał Maciej Brzozowski, rzecznik prasowy Wydawnictwa Bauer w oświadczeniu wydanym 7 stycznia br.

Kolporter zareagował na całą sytuację także oświadczeniem. - Prezentowane przez wydawnictwo Bauer stanowisko jest nieuprawnione, sprzeczne z dobrymi obyczajami i godzi w interes Kolportera. (…) Stanowczo protestujemy przeciwko rozpowszechnianiu przez Bauera informacji nie mających potwierdzenia w okolicznościach faktycznych w związku z prowadzonymi rozmowami. Przedstawione przez wyd. Bauer oświadczenie, zawierające informacje godzące w dobre imię Kolportera poczytujemy jako wyraz wywierania medialnej presji w celu wymuszenia korzystnej pozycji negocjacyjnej - czytamy w oświadczeniu Kolportera.

W wyniku tego konfliktu przez prawie dwa tygodnie w punktach Kolportera nie były sprzedawane pisma wydawnictwa Bauer. W czwartek w ub. tygodniu Wydawnictwo Bauer podało nawet w oficjalnym komunikacie, że rozpoczyna intensywną ogólnopolską kampanię radiową, która ma poinformować, w jakich innych miejscach można się zaopatrzyć w jego tytuły (RUCH i Garmond oraz w salonach Empik, Relay i InMedio).

Autor:kl

Więcej informacji:Bauerem, Kolporter

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas