Prasa2012-02-09
32

Koniec magazynów “Popcorn” i “Dziewczyna”

Wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska zamknęło ukazujące się od kilkunastu lat miesięczniki młodzieżowe “Popcorn” i “Dziewczyna”. Numery styczniowe obu magazynów były ostatnimi, które pojawiły się na rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

- Spółka Axel Springer AG, od której wcześniej nabywaliśmy licencję na wydawanie “Dziewczyny” i “Popcornu”, ponad rok temu sprzedała te tytuły innemu wydawnictwu (spółce Vision Media - przyp.). W innych krajach Europy Środkowowschodniej spółki z naszej grupy kapitałowej także zaprzestały ich wydawania. Nam również zależy na uporządkowaniu portfolio i profilowaniu go w kierunku męskiej grupy docelowej. Tym między innymi powodowana była decyzja o przejęciu magazynu “Top Gear” - informuje Wirtualnemedia.pl Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowa Ringier Axel Springer Polska.

Na ostateczną decyzję o zamknięciu obu miesięczników wpłynął fakt spadającej w dość szybkim tempie sprzedaży obu tytułów. Według danych ZKDP, jeszcze w 2009 roku średnia sprzedaż ogółem  “Popcornu” wynosiła 105 757 egz., rok później - 87 919 egz., a w okresie od stycznia do listopada 2011 roku już tylko 57 875 egz. Jeszcze szybciej spadała sprzedaż ogółem “Dziewczyny”. W 2009 roku tytuł ten sprzedawał się średnio w liczbie 94 196 egz., rok później miał już sprzedaż na poziomie 71 862 egz., a w pierwszych 11 miesiącach ub.r. wynik ten wynosił już tylko 42 512 egz. (trzeba dodać, że wiosną ub.r. zrezygnowano z mutacji pustej “Dziewczyny” i było tylko droższe wydanie z dodatkami).

- Dla segmentu prasy młodzieżowej w Polsce nie widzimy wystarczających perspektyw rozwoju, brak też jasnej wizji cyfryzacji tytułów z tej kategorii - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Gancarz-Luboń. Wydawca wraz z wydaniami papierowymi zamknął też wortale internetowe obu pism, wycofując się definitywnie z segmentu młodzieżowego.

Już w marcu ub.r,. by poprawić wynik finansowy “Popcornu” i “Dziewczyny”, Springer zdecydował się na połączenie ich redakcji, co skutkowało zwolnieniem sześciu osób (więcej na ten temat). Teraz, po zamknięciu obu tytułów wydawca rozstał się z całą kilkuoosobową redakcją magazynów, w tym ich redaktor naczelna Ewą Mościcką. Z kolei trzy osoby tworzące zespół sprzedażowy zostały przeniesione do innych zadań w ramach biura reklamy, zaś osoby, które zajmowały się marketingiem, również pozostają w firmie.

>>> Sprzedaż pism młodzieżowych w listopadzie 2011 r.: „Bravo” liderem, „Twist” mocno do góry



“Popcorn” i “Dziewczyna” pojawiły się na polskim rynku w pierwszej połowie lat 90. Początkowo wydawała je spółka Marquard Media Polska, a Ringier Axel Springer Polska kupił je w 2000 roku.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas