Telewizja2022-10-12
9

Koniec nadawania National Geographic w związku z rozwojem Disney+

Kanał National Geographic Kanał National Geographic

Z włoskiej platformy cyfrowej Sky Italia zniknęły kanały National Geographic. Treści z tych anten są teraz dostępne w serwisie streamingowym Disney+. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że na razie popularne na całym świecie stacje dokumentalne będą dostępne w ofercie polskich operatorów płatnej telewizji.

Platforma satelitarna Sky Italia powstała w 2003 z połączenia Stream i Tele+. Przez lata miała najbogatszą ofertę spośród włoskich dostawców płatnej telewizji. W ostatnich latach rozwój serwisów streamingowych przyczynił się do uszczuplenia jej oferty. Już w październiku 2019 roku ze Sky Italia zniknęły: Fox Animation, Fox Comedy, Nat Geo People, a rok później także Disney Channel, Fox, Fox Crime i Fox Life.

Pierwotnie zarówno te stacje, jak i Sky Italia, należały do News Corporation Ruperta Murdocha i stanowiły istotny składnik oferty programowej. Kilka lat temu przeszły one do portfolio Disneya, a większościowym udziałowcem operatora płatnej telewizji stał się Comcast. Wiosną 2020 roku we Włoszech wystartowała platforma Disney+. Kilka miesięcy później amerykański koncern zapowiedział, że w związku z jej rozwojem zamknie na świecie ponad 100 kanałów.

Co z polskimi kanałami Disneya?

1 października br. Sky Italia zakończyła nadawanie National Geographic, National Geographic Wild i Nat Geo +1. To ostatnie kanały związane z Disneyem w ofercie operatora płatnej telewizji. Teraz wszystkie treści koncernu są dostępne wyłącznie na platformie Disney+. Ze Sky Italia zniknęły nie tylko kanały tej firmy. Paramunt Global w związku ze startem Paramount+ usunął Paramount Network i Spike. Na włoskim rynku w niekodowane stacje inwestuje jednak dalej na przykład Warner Bros. Discovery.

Włochy to kraj, w którym Disney w pierwszej kolejności zamyka kanały linearne, aby zachęcić ich dotychczasowych widzów do wykupienia subskrypcji Disney+. Na zakończenie nadawania National Geographic koncern nie zdecydował się nawet na najbardziej rozwiniętych rynkach typu Stany Zjednoczone. Czy stacje Disneya mogą zniknąć również z Polski? Z naszych informacji wynika, że na razie nie ma takich planów.  Platformy satelitarne i sieci kablowe dalej będą więc oferować National Geographic, National Geographic Wild, Nat Geo People, Fox, Fox Comedy, Disney Channel, Disney XD i Disney Junior.

W Polsce serwis Disney+ wystartował 14 czerwca br. W jego skład wchodzą produkcje Disneya, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. Subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie. Z danych Mediapanelu wynika, że stronę i aplikację platformy we wrześniu br. odwiedziło 4,4 mln internautów. Z danych Nielsena wynika z kolei, że National Geographic miał 0,310 proc. udziału w rynku, a National Geographic Wild 0,272 proc.

Autor:Adrian Gąbka

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas