Prasa 2022-10-31
70

Burda zamyka kilkanaście magazynów. Będą zwolnienia

Grupa Burda Media Polska zdecydowała o zamknięciu ponad 20 tytułów drukowanych: dwutygodnika „Party”, miesięczników "Claudia", "Dobre Rady", "Burda Style" czy „Sielskie życie”. W portfolio pozostanie jedynie sześć magazynów. - Powyższe decyzje wiążą się z redukcjami zatrudnienia, a obecnie zarząd spółki pozostaje w dialogu z przedstawicielami pracowników - podano w komunikacie.

Zamknięte zostaną takie tytuły jak: "Claudia", "Dobre rady", "Moje Gotowanie", "Sól i pieprz", "Sielska Kuchnia", "Przyślij Przepis", "Mój Piękny ogród", "Przepis na ogród", "Kocham ogród", "Ogrodnicze ABC", "Zdrowie z natury", "Burda Style", "Szycie krok po kroku", "Cienie i blaski", "Historie kryminalne", "Co przyniesie los", "W mroku", "Okruchy życia", "Prawdziwe życie", "Sekrety serca", "Uczucia i tęsknoty", "Uwierz w przeznaczenie", "Wiara i nadzieja", "Życie bez recepty", "Życie po życiu", "Part"y i "Sielskie życie"/

Znikną też wydania specjalne zamykanych tytułów. Ostatnie numery ukażą się na rynku do końca grudnia 2022 r.

- Zamykane obecnie magazyny generują w 2022 roku niewielkie zyski, a biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną, nie widzimy możliwości wzrostu w tym obszarze. Ponadto zamykane segmenty w większości przypadków nie mają istotnego potencjału digitalowego, który byłby w stanie zrównoważyć spadek przychodów w obszarze magazynów drukowanych. Dlatego zdecydowaliśmy, że w 2023 roku w obszarze print pozostaną w portfolio Burda Media Polska tylko magazyny wspierające rozwój naszych multimedialnych marek "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva" i "National Geographic Polska", których częścią jest zarówno print, digital, jak i eventy. W naszym wypadku są to segmenty wzrostowe, nawet w ramach obecnego spowolnienia gospodarczego - podaje nam firma. Wszystkie tytuły, które zostają w portfolio, to pisma wydawane na licencjach.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w wyniku zamknięcia zdecydowanej większości magazynów z firmą rozstać się może kilkadziesiąt osób. -  Następne tygodnie poświęcimy na omawianie kwestii personalnych związanych z produktami dotkniętymi nową strategią. Do końca listopada będziemy znać pełen wpływ na nasze zespoły - informuje nas Burda.

To już kolejne tytuły zamykane przez Burdę w tym roku. W lutym spółka zdecydowała o likwidacji wersji drukowanych i serwisów internetowych magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowanego magazyn „Samo Zdrowie”. W sierpniu 2021 r. Burda zrezygnowała z wydawania dwutygodnika „Gala”.

1 kwietnia br. Burda Media Polska sfinalizowała umowę zakupu wydawnictwa Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group. Od 1 lipca połączone organizacje działają jako Burda Media Polska. Połączoną spółką jako CEO kieruje Maciej Klepacki.

Burda stawia na serwisy internetowe i e-commerce

- Nasza wizja pozostaje niezmienna – chcemy być liderem w kluczowych kategoriach tematycznych Internetu jak: beauty, travel, food, luxury & lifestyle, a także istotnym graczem w obszarze marketplace & eCommerce bezpośrednio powiązanym z segmentem beauty„– powiedział Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska, cytowany w komunikacie.

Przyjęta strategia rozwoju zakłada, że Burda będzie kontynuować oprócz segmentu luxury & lifestyle & travel (Elle.pl, Glamour.pl, Viva.pl, National-geographic.pl) rozwój Party.pl i wszystkich digitalowych portali z segmentu kulinarnego: Gotujmy.pl, Mojegotowanie.pl i Przyslijprzepis.pl, a także wieloletnich liderów w swoich kategoriach tematycznych, czyli Wizaz.pl i Polki.pl oraz Niania.pl.

- Już dziś mając w swoim portfolio 17 portali jesteśmy wśród największych wydawców internetowych w Polsce i konsekwentnie będziemy realizować strategie inwestycji w kolejne przedsięwzięcia digitalowe. Efektem tego jest m.in. ostatnia inwestycja w e-drogerię Cocolita.pl, a także obecny rozwój Tech Hub, którego polski zespół pracuje nad międzynarodowymi projektami Burdy w obszarze digital - powiedział Klepacki.

- Jesteśmy przekonani, że stawiając na w pełni digitalowe marki i multimedialne projekty w naszym portfolio będziemy mogli nie tylko bezpiecznie przejść przez nadchodzące spowolnienie gospodarcze, ale także będzie to silna i naturalna baza do wzrostu w kolejnych latach  - dodał.

W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Autor: PP

KOMENTARZE (70) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas